tisdag 5 februari 2008

"Vem vet, inte du? Vem vet...inte Jag!"

Vaknade för tre timmar sen, vargTimmen. Hm…Idag är en Psykdag. Min handledare…det kallas så tills de bedömt mig inifrån å ut och förhoppningsvis hjälpt mig att hitta rätt Terapi…iaf…min handledare avslutade sist med att ”Nästa gång vi ses ska vi diskutera ditt motstånd till att vara patient”… Jag reagerade inte så mycket då för det var i slutet av sessionen och vid det laget är jag halvdö och rådeppig, men jag har tänkt jättemycket på det senaste veckan. Acceptera sitt öde…Acceptera sin sjukdom…Förlika sig med den man är… Hur ska jag kunna acceptera något som inte är gripbart? En sjukdom som är okonkret.
Jag har inga förväntningar av en dag, vilken dag som helst, sen jag fick min diagnos…för tio år sedan… ( Då; Bipolär sjukdomstyp 2. NU sen 2007; Bipolär sjukdomstyp 1 )
Kommer det att bli värre, ingen vet?! Kommer jag att hamna i en ny depression i år, ingen vet? Kommer jag att gå in i en mani nu när jag inte sover så mycket och jobbar desto mer, ingen som vet.


Jag själv upplever att jag mår väldigt bra just nu…om jag jämför med hela förra året… Face it…Det här är livet. Just nu. Ingen vet ett jävla skit, eller hur? Vi vet ju inte om vi ens lever imorgon. Jag kan få oerhörda ångestattacker när jag ser människor fega ur. När dom inte vågar säga till någon vad dom känner, inte vågar finnas där för någon på grund av sin egen rädsla att bli bortstötta, när människor missar uppenbara Chanser(Varför ser människor chanser som Risker?). Jag vill säga till alla er (särskilt de friska som inte har ngt uppenbart motstånd) människor; Lev för fan. Ni har inga hinder. Nej, inga hinder, hjärnspöken räknas inte. KLICKA på bilden till vänster! Tiden går...
Jag tänker nog inte Acceptera någonting på det viset som Psyk menar med att acceptera. Absolut kan jag ha rutiner och låta bli alkoholen, no problem, men mer än så…jag vet inte. Jag tror inte alltid att Acceptens är det bästa…Inte om man slappnar av för mycket i den… Om jag skulle acceptera tror jag att jag skriver under min egen dödsdom, det är bara att kämpa på och göra det med innerlig glöd…..och charm;). Det är alltid för tidigt att Ge upp!

Jaja, jag ska iväg och tala med Damen i Manchesterbyxor så får vi se om jag blitt någe klokare ikväll…eller om jag återigen känner som Mr.Bergman så bra uttryckte det i gårdagens kommentarer…
Hur mår ni idag? Har ni accepterat erat öde eller är ni Drottning i er egen Verklighet? Lade ni märke till någon speciell person idag, någon med en gnista i sitt öga? Glöm aldrig att Ni alltid är tillräckligt bra. Livet har inga förlorare.

/ Miss Lyckad

12 kommentarer:

Gisan sa...

Acceptens = stagnation låter det som de säger till dig... Jag försöker acceptera mig själv som den jag är, inte som en patient. Jag är så mycket mer. Å någon stagnation är jag över huvud inte intresserad av. Om det inte finns någon utveckling att se fram emot då ger jag hellre upp. Jag hoppas att "sessionen" idag gett dig något positivt, litet eller stort. Kramar...

Håkan Bergman sa...

Nä min "duva" :-) Vi vet inte ett skit. Vet någon egentligen vad vi gör här på jorden? Varför just DU och JAG hann först av alla andra fram till ägget? Du berör just den punkten; chans vs risk, som jag råkade ut för i den kvinnan jag blev förälskad i. Hon såg mig som en "risk" haha och det är för fan mer hennes förlust än min. Jag kräker på fega människor och spyr ännu mer, när jag själv fegar ur.

Nu är det slutspytt för migränen är över :-) Jaaaaa vad vet vi? Jag vet att jag ska gå ut i luften och tror mig hoppas få nytta av det.

Allt gott i universum,
Mr. Bergman

Anonym sa...

Bästa Miss Lyckad
Jag läser på nytt med spänning ditt inlägg. Du har så rätt i det du skriver.
Hur går man till väga för att förhandsbeställa din bok? Går det bra att sända ett mejl till order@kingink.se ? Det är förövrigt ett fantastiskt förlag med många intressanta titlar. Jag förstår att du valde det för utgivning av din bok.
Jag ser fram emot en rapport från mötet med psykologen i morgondagens blogg?
Vänligen Robert

Miss Lyckad sa...

Gisan, Tack det gav en hel del idag. Jag vet inte riktigt än vad...måste få gro lite i kroppen min... Stagnation e lika mää Döden, det tro jag. Men, det är inte för mig personligen att jag ska acceptera mig själv som just patient utan mer som en sjuk individ. Där ligger mitt problem. Det är inte jag som slår sönder halva lägenheten...Utan det är sjukdomen, och tanken på Att jag är sjuk och blir värre... Jag ska suga på d en stund. Jag hoppas din dag varit fin och fylld av rosdoft.
Kramar...

Mr. Bergman, Håkan Bergman!
Fick du nytta av luften? Kärlek. Att Få Chansen till Att Älska eller Älskas...Vad är det mää folk? Hon var rädd kan jag tänka mig och så förlorade hon dig. Det är sorgligt. Jag hoppas du träffar någon som "tar Chansen". Och att Du Vågar ta chansen igen. Kärlek är en gåva som man måste ta emot...Mmmmmm.

Robert, Åh, Du trogne.
En rapport i morgondagens blogg... Om jag hunnit koma på vad jag sen kommer veta så skall jag uppfylla din önskan. Det är det minsta jag kan göra då du så troget läser mina Intressanta tankar=). Jo, skriv till order@kingink.se och uppge hur många exemplar av boken du vill ha och din adress så fixar Min bäste Bruden Watson det när det blir dags. Tack, för att du vill köpa min bok. Vad arbetar du med Robert? Du har ingen blogg antar jag?

/ Miss Lyckad

Håkan Bergman sa...

Ja du Miss Lyckad, hon blev nog skiträdd. När jag kom med dikterna så la hon benen på ryggen hahaha :-) Promenaden var utmärkt, som en fin whiskey. Slå inte sönder hela lägenheten, en dag kanske jag behöver soffan att vila huvudet på. :-) Hoppas din dag var på något sätt likvärdig och inte likriktad.

Mr. Bond. James Bond :-)

Anonym sa...

Tja!

Jadu, jag är min sjukdom :/

Vad är det för bok? Jag håller på med Berlinerpopplarna nu, aj löv it!

Du måste ju läsa mina nya inlägg också :P

Kramisar

Doghead sa...

tack för toktipset !

..eh boktipset.

en annan mysterium är ju näsborrarna. dom behöver väl inte vara antalmässigt två?

~

Hoppas inget drar ner dig. Det är lite hemskt att se hur det där spöket smyger omkring dig. Vet inte vad man kan säga att jaga väck sånt, men om det känns bra kan jag säg att jag gilalr dej kompis!

Miss Lyckad sa...

Doghead, jag gillar dig mää, Kompis=) Alla har vi våra skuggor vi jagar, aye...

Psyksjuk, jag kommer till din sida och glider runt i orden. Jag gillar bilden du hade på förra...va d från Psycho,huh?
Boken är en smalpocket som är mest för skojs skull. Den berättar om, t.ex om vi behöver två näsborrar=) Om vi verkligen sover bättre efter vi druckit varm mjölk...åh Behövs männens bröstvårtor=) Lite småkul info för galna personer=)

/ Miss Lyckad

Miss Lyckad sa...

Shaken not steared Mr. Bergman!

Du, vilken jävla vig tjej hon måste varit om hon lade benen på ryggen. Du gör bäst i att datea Grekiska gudinnor eller hur uttryckte du det...? ...Se till att pedistalen står stabilt på jorden bara.
Andas!

/ Miss Lyckad

Doghead sa...

bilden var från min nästa diktbok. om det blir en sådan. en ny variant av påbudskylt :)

Miss Lyckad sa...

Doghead! Seriöst, Klart det blir en till. En begåvning tar aldrig slut! Jag checkade in bilden och tänkte, jag stannar och vänder;).

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

Gripande inlägg!