lördag 9 februari 2008

* Famous people with Manic Depression *

Jag hade tänkt att vila i helgen och bara låta gårdagens inlägg sjunka in. Tack för alla kommentarer! Men, så fick jag den där kommentaren av Psykfallet; ”Jag skulle tycka att det var intressant om du kunde skriva om människor med psykisk problematik för att på så sätt visa att vi inte är mördande galningar allihopa.”
Och jag tänkte, men det är ju det jag gör. Jag går ut helt öppet med – The Life of a Manic Depressive - … men, jag diskuterar inte mitt dagsläge varje dag.

Jag berättar inte om mina tics, paranoior, fobier, självmordstankar och ångest attacker. Mest skriver jag om det när det är en Psykdag och jag är nära att få Psykbryt varje gång. Men hörrni, det klart jag har det, alla de ovanstående problemen. Det är min kamp. Och jag är inte ensam.
Jag har också skrivit att psyksjuka behöver hjälp och får dom inte det så kan de utgöra en risk för allmänheten. Det tror jag på.
Men jag väljer nästan varje dag att visa en annan sida av mig själv och då en annan sida av ”de psyksjuka”. Att trots Uppenbara Hinder i Livet så Står jag Upp. Kämpar för det jag tror på; En bättre värld. Jag får mycket utlopp genom kreativiteten, som många andra, och har ju Skrivit en hel jävla bok om min syn på livet. Köp den när den kommer ut.



Och med allt detta kombinerat så tycker jag att jag visar att människor med psykisk problematik inte är mördande galningar… utan bara potentiella… Vad tycker du?
Jag tror allmänheten behöver mer information om de psyksjuka. Som t.ex att manodepressivitet är en Fysisk Sjukdom inte en Psykisk… Nästa vecka ska jag köra Informations Serie om Manodepressivitet. Nää inte på ett tråkigt vis utan Intressant.

/ Miss Lyckad

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte meningen att på något sätt vara respektlös mot dig eller få dig att må dåligt. Det som gjode mig väldigt arg igår var att jag fick en otroligt korkad kommentar på min blogg om att folk som "är som oss" egentligen bara är en hårsmån från att det "slår över" och att det är garanterat att alla bipolära för eller senare kommer hoppa på (och slå ihjäl) någon under en mani.

Och såna kommentarer gör mig så arg! Jag vill ju så gärna få folk att förstå att "vi" inte är annorlunda än "normala".

Jag startade ju min blogg för försöka öka acceptansen mot sjuka och finnas där som ett stöd för andra som mår dåligt.

Anledningen till att jag lämnade den kommentaren till dig igår var också att jag såg att du hade kommenterat hos Ung Mamma 15 om att man var välkommen att ge dig tips på inlägg som berör en och just då var jag så arg på den kommentaren jag hade fått på min blogg. Det var det jag menade med kommentaren som jag lämnade hos dig. Ingenting annat. Jag visste inte om att du har samma problem som jag.

Återigen, det var inte meningen att på något sätt vara respektlös eller elak mot dig utan det jag ville var helt enkelt att eftersom jag tycker att du skriver bra och din blogg har många läsare så skulle det vara ett bra forum att "få ut" mitt budskap på.

Önskar dig en fortsatt bra dag!

Miss Lyckad sa...

Hej Psykfallet!

Jag tog absolut inte illa upp och du var inte respektlös. Helt tvärtom! Jag blev glad att du skrev om det och därför tog jag upp det så att det skulle synliggöras för alla läsare. Diskussionen och informationen måste ju börja någonstans=). Kolla klart på you-tube filmen så får du se vad som står där=) Jag vill att detta ska bli ett Forum för dig att få ut ditt budskap! Du är välkommen!!!

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

Vad skönt att du ser det på det sättet! Jag trodde ett tag där att du var totalt irriterad på mig.

Jag läser gärna din serie nästa vecka och om du vill ha "hjälp" med någonting så ställer jag gärna upp.

Miss Lyckad sa...

Tack! Jag hör av mig om jag kommer på nåt som jag behöver hjälp mää=)
Jag blir inte ofta arg, jag tycker bara saker hårt:)

=) Då får du länka till mig då=)

Kram

/ Miss Lyckad

CineAvance sa...

Och jag tänker också hålla ögonen på din blogg:)

Gisan sa...

Det blir en vecka att se fram emot hos dig. Som om inte varje dag vore det. För även om du rör upp känslor av obehag så är det bra. Jag vill tänka till, inte stanna av. Ska ta mig en tur till Stockholm veckan som kommer och har inte samma tillgång till nätet som hemma. Men jag behöver bryta mönster. Stoppa ett nedåtgående. Kramar...