onsdag 6 februari 2008

Internationella Tonårsdagen!

Kära dagbok! Jag vill få ihop mitt liv. Sluta att vara slarvig, men jag har svårt för mig att ta tag i mig själv. Jag tycker att vi i tjejgänget glider ifrån varandra på nå´t sätt. När vi solade här på altanen häromda´n skämdes jag nästan för att jag hade minst bröst. Fast dom é i alla fall större än Lindas...än så länge. Tur é väl det. Jag vill inte visa mig på stranden i sommar. Jag måste ha pengar oxå. Var ska jag få jobb? Jag vill helst känna någon oxå. Annars blir jag så rädd. Mamma fattar ingenting. Jag skulle vilja byta rum, mitt e så litet, men pappa bryr sig bara om sig själv och sa att jag skulle va glad för det jag har. Ibland hatar jag honom. Nu ska jag dra till Stefan, jag älskar honom. Han förstår mig.

Ja, jag har osså varit tonåring och jag har inte glömt. Jag har suttit och läst i mina gamla dagböcker och texten ovan är autentisk från när jag va sexton och totalt missförstådd...så klart! Jag vet inte om det är några tonåringar som läser min blogg, men jag hoppas det. Jag beundrar Er. Ni är dom starkaste individerna som traskar omkring på den här jorden. Ni känner er nog svagast och totalt övergivna, men i mina ögon e ni Rock Stars Baby! Jag skulle vilja skänka den här dagen till Er. Det är Eran dag. Inte era föräldrars, inte era kompisar eller syskon, utan Er dag. Gör något bra för er själva! Ni ska veta att Det krig ni lever i inuti er själva är ett krig värt att vinna. Jag vann! Och det finns vuxna som totalt har glömt bort vad hormoner är, Fuck them! Kom igen, det är dom som måste skärpa sig, Allt Du behöver göra är ditt bästa.


Kära Tonåring! Du är älskad. Det är din Rättighet att leta efter Din egen Identitet. Det är okej att sparka bakut och skrika fula ord. Att hat/älska sina föräldrar och sina twofaceade kompisar. Att känna skuldkänslor för dumma saker man gjort! Det är Tonåringens Rättighet och Shit Vad du är Älskad! Så är det! Det enda Du behöver göra är Ditt Bästa! Inte mer, inte mindre, utan så gott det går. You will find your Way! Believe in Miss Lyckad, I have been there and I remember!

I survived and so will You!

I bow in the name of the Teenager!

Alla vuxna som läser det här idag. Slå ett slag för ert eget tonårshjärta, (Det är Deras Dag)minns pärsen ni tog er igenom och hjälp andra. Teenage Mutant Hero People, Hell Yeah!


(Gårdagens Psykbesök marineras just nu i mitt inre. Det gick bra... Har jag blitt klokare? Well, I a´int wearing manchester, that´s for sure...)


/ Miss Lyckad

6 kommentarer:

Anonym sa...

Miss Lyckad du är helt grymm alltså. Jag typ känner samma som du. Du är på min sida. Känns störtskönt att läsa din blogg och fan viken bra ide med en dag för oss tonåringar. ska jag säga till morsan. Skulle vara ascoolt att få träffa dig. Kommer du signa din bk?Semla ska jag käka utan dåligt samvete. Det är väl en bra grejj att göra för en själv? Vädret suger fan skit tråkigt.

16 1/2 år med motstånd

Gisan sa...

Ibland kan jag känna att det är lite att vara som en tonåring när man är bipolär. Känslokast, svårighet att förstå dig själv och att få förståelse från omgivningen. Kramar...

Håkan Bergman sa...

Jag mår som bäst när tonårspunkaren kommer fram i mig. Lysande inlägg Miss Lyckad. Ser att jag fått plats bland dina länkar. Jag är rörd. Skithäftigt. Jag har varit på Ikea med syrran och köpt doftljus, och nu ska jag äta pytt i panna. Svensk är jag :-)

Allt gott,
Mr. Bergman

Anonym sa...

Är både tonåring och läser din blogg, du är grym! Upptäckte nu att det kanske finns människor som förstår sig på oss problembarn och våran vardag trots allt, jag hade helt ärligt talat tappat hoppet om det. Dom flesta ser oss ju för vad vi faktiskt är: problem, och vill helst med sina besvärade och påklistrade leenden baxa oss vidare till nästa avfart för att dumpa skiten på någon annan. Men, tydligen finns det någon som faktiskt vågar minnas hur det är att växa upp, och dessutom vågar stå för det istället för att förtränga och se ner på oss som kämpar. Asballt, faktiskt.

Miss Lyckad sa...

Laley!!! Jag e sååååå glad att du hittat hit! Jag vill förstå hela vägen. Jag e inte rädd och backar aldrig. Särskilt för att minnas mitt eget förflutna... Sen e d lite som Gisan skrev att med bipolär, asså Manodeppig så e man ju som en tonåring hela livet. Så jag kommer aldrig glömma. Men, kraften man har i det man tror på som tonåring tror jag e skitviktig för hela världen. Du och dina vänner är Styrkan! Det är bara att använda sig av den på rätt sätt! Kom tillbaka och tyck mer!!! Skitgla e jag för att du skrev kommentar!

/ Miss Lyckad

Miss Lyckad sa...

Och du Laley,
Det är oftast dom Vuxna som är "problemet". Inte The Teenage Mutant Hero People!

/ Miss Lyckad - Going Strong -