torsdag 21 februari 2008

* MAKT *

Imorgon kraschar jag rakt in i min Deadline. Jodå, alla texter är skrivna... men inte klara. Finputsning mina vänner. Här kommer en text som är Färdig.


UTDRAG FRÅN BOKEN:
"MISS LYCKAD - Till den som bryr sig!"
( För att Förhandsbeställa skicka ett mäjl till order@kingink.se
och uppge ditt namn och din adress samt hur många ex du vill ha av boken )

* MAKT *

Ni förstår
Jag vill förändra världen
Och hur gör man det
Om inte genom att sopsortera
och le vänligt mot varje förbipasserande person
Man kan även bli statsminister
Men ingen som tycker om att sitta och lukta på blommor har blivit det
Kan det vara svårare än så
Att gå genom öppningen och hitta ut
Hitta tillbaka dit där allt började
Efter allt detta skapande
Hur kan det vara här jag hamnar
Varför blir jag inte mörbultad av en snygg manlig skådespelare på Dramatens stora scen
Därför att jag inte vill det
Jag byter faktiskt hellre en blöja eller två och ser framtiden växa upp
En sak har jag fattat förstår ni:
De som har makten är vi!
Alltså typer som du och jag som luktat runt på blommor alldeles för länge
Jag har då aldrig blivit något mer än mig själv
Inget stresståligt resonerande kring problemlösning
Bara en massa möten med mig själv
Och med dig
Här är jag som student, personlig assistent, skådespelerska och jumbojet
Alla jag mött har jag också påverkat: MAKT
Alla dessa barn jag sett och älskat: MAKT
Vi luras att tro att makten ligger där borta i händerna på de ambitiösa, tränade, okänsliga och framgångsRIKA. Men Icke!
Jag ska lära er vad makt är
Det är att våga känna efter hur man mår, hur människor runt omkring en mår och hur hela världen mår
Det är att välja hur man vill reagera på det man upptäcker
Kanske så skapar man sig ett nytt universum eller så jobbar man på att bli lycklig med att finnas till i den som finns
Då är en blomma en bra början
Och tid att lukta på den



/ Miss Lyckad




22 kommentarer:

Trassel sa...

så vackert skrivet! Så otroligt vackert!

Anonym sa...

Du skriver så enkelt om saker som är så viktiga och det blir så bra. Jag vill läsa hela boken. Miss lyckad, jag tror att du kan förändra världen.
Kram Sandra

Anonym sa...

Underbart, om det ändå fanns fler som du...
Nu förhandsbeställer jag din bok!

Power
Viktor

Anonym sa...

Hur gör jag när jag inte orkar mer? När jag kämpar och kämpar och till slut inte orkar. Jag bara gråter tappar tron på mig själv och livet.Inga mediciner verka hjälpa mig, eller terapi. Har bipolär sjukdom verkar dom spekulera i. Så skör så skör.

Anonym sa...

Trivialt och ganska barnsligt... Kunde ha varit charmigt om du var 13 år, nu blir det nästan patetiskt. Har ingen berättat för dig att du inte kan skriva?

Sussi sa...

Först suckade jag och tänkte "Ännu mer låtsastänkande och dålig poesi". Men när jag kom in i dikten blev jag förvånad: Detta var ju jättefint och inspirerande! Tack.

Miss Lyckad sa...

Anonym som skriver att du mår dåligt. Maila mig på miss.lyckad@kingink.se
Jag vill åtminstone FÖRSÖKA hjälpa dig.

Tack för Ni andra för Stöd och fin ord.
Tack även du Anonym som berättade för mig tt jag int kan skriva, jag ska genast ringa mitt förlag och fråga dom varför jag blev signad. ;)

/ Miss Lyckad

Maria Yvell sa...

Spännande att du närmar dig deadline! Skickar en uppmuntrande kram som kan behövas en dag som denna. Kör hårt nu!

Kram


www.yvell.blogg.se

Anonym sa...

Som vanligt kan jag inte sluta läsa det du skriver, du skriver helt underbart! ser verkligen fram emot när din bok kommer, kommer att läsa den om och om igen!
Och kopplingen med blomman där, helt underbart!
Önskar vi kunde träffas ngn dag.

Kramar Malin

Anonym sa...

kloka ord! kloka ord!

Anonym sa...

Tack, jättefint!

Anonym sa...

hur skulle jag göra för att för förboka din bok?
klickar på din bok, men förstår inte hur jag ska göra..
Kram Malin

Miss Lyckad sa...

En svettig Misse slickar sin päls. Andan har suttit i nacken de senaste veckorna, en "Dödlinje" kan göra så med en;).

Malin; Maila order@kingink.se Uppge i mailet hur många Ex du vill ha och ditt namn och din adress, och önskemål, som att du vill att jag ska skriva en Hälsning;)!

Kramar! Åh, Vad vi behöver det!

/ Miss Lyckad

Doghead sa...

applåååååd!!!!

Du har förvisso huvudet på skaft i alla väder men nu visar det sig att du är fruktansvärt klok också.

Gillar denna lugnare katt också!

Anonym sa...

Den texten var mycket lyckad.


Jag blir nyfiken på boken och dina kloka ord.

Gisan sa...

Jag är helt tagen! Ska genast förhandsbeställa din bok!!! Kramar...

Miss Lyckad sa...

Tack återigen! Jag blir alldeles förvånad och överlycklig över era reaktioner.

Imorgon kommer fortsättningen på MAKT... * MAKT ÄR ANSVAR *

Så... Kom tillbaka då! =)

/Miss Lyckad

Cosmo girl sa...

Helt sant, man ska aldrig sluta kämpa för det man tror på (och inte bara källsortering) - vi har alla makten att förändra!

Nu blev jag lite gladare :o)

Gunilla sa...

Kramar om dig....

Håkan Bergman sa...

Det viktiga är inte hur man gör skillnad, utan att man gör det. Och det gör du.

Tack.

ANNA-LYS sa...

En lyckad bokstavs- och pausformatik,
jag ser vad du ej ser - du är ju rik

Frida sa...

Gu' vad fint skrivet!!

/Frida