tisdag 26 februari 2008

* Är Du Smartare Än Jag? *

Jag kräver inte att du ska vara Snygg och Framgångsrik. Jag kräver inte heller att du ska vara begåvad eller ha talang. Vad jag Kräver av Dig är att du är Smart, KLIMATSMART!

Klimatsmart : din guide till en miljövänligare vardag

Författare: Mikael Persson
Författare: Bodil Sjöström
Författare: Per Johnsson
Pris: 59 :- ( Ingår i Bokrean ) http://www.adlibris.com/
Beskrivning:
Äntligen en bok som visar att det Faktiskt går att GÖRA något!
En praktisk och uppmuntrande guide till hur du agerar klimatsmart från A-Ö. Innehåller enkla tips på hur du reser smartare, handlar smartare och gör smartare energival!Det behöver det inte vara svårt, krångligt eller präktigt att vara klimatvänlig. Här finns fullt av recept, råd och tips på hur man kan leva en miljövänligare vardag och hur mycket dina insatser sparar på mijön. I boken finns bland annat klimatsmarta tips på hur du reser, bor och sportar miljövänligare. Information, ordlistor och faktarutor blandas upp med krönikor och intervjuer. Du får också tips om hur du kan utmana din omgivning på en riktigt miljömatch.


Mitt Förlag har oxå REA; http://www.kingink.se/


Vi har också Bokrea! From den 26:e Februari erbjuder vi alla våra titlar med 10% rabatt (även de nya!) samt att alla beställningar över 200kr fraktfritt!Maila dina beställningar till order@kingink.se ange titel, antal och adress så skickar vi dina böcker till dig. Skriv "Bokrea" i ämnesraden så att du får ta del av detta erbjudande!Erbjudandet gäller from den 26:e Februari tom. den 3:e Mars 2008. Extraerbjudande,
ENDAST VIA VÅR BOKSHOP!

Svensk poet 2007, Diktantologi : 64kr

Svensk poet 2006, Dikantologi: 48kr

Manifesto Doghead, Dikter, Håkan Eklund: 37kr

Den musiska fronten, Roman, Fredrik Österling: 75kr

ptyX -2 Faces Apart , illustrationer, Chibi: 100kr



Frossa i kunskap nu mina vänner!



/ Miss Lyckad - The Girl Who Knows It All -

18 kommentarer:

Gisan sa...

Två själar - en tanke :-)
Jag önskar så att vi kunde sitta ner någonstans och prata "öga mot öga". Tror vi skulle ha mycket att prata om. Nej, tro inte att jag inte respekterar din anonymitet. Det är min egoism som vill träffa din insida. Inte för att få veta vem du är. Jag vet ju redan vem du är för mig. Kramar...

Anonym sa...

Du hittar alltid något intressant att ta upp eller skriva om. Jag vill bara säga att jag gillar din stil miss Lyckad. Jag ska bli smartare.
Sandra

Anonym sa...

king inkförlag.
Är det nystartat?
Jag har aldrig hört talas om det tidigare.
Roligt med något nytt.

Anonym sa...

Kluriga böcker, skall undersökas...
Har du gett ut något förut eller är detta din första bok? Kan man köpa den nu?

Lisen

Gisan sa...

Jag har idag skrivit om något så infekterat som medicin http://gisan.blogg.se/1204013931_medicin.html
Jag förväntar mig inte att andra ska tycka som jag. Jag luftar ämnet för att jag tror att det behövs mer öppenhet kring det. Du får gärna tycka till om du vill. Kramar...

Miss Lyckad sa...

Gisan=) Tack! Och jag vet...=) Och jag har checkat och skrivit på din blogg.

Tack Sandra, Anonym mfl. för att Ni Bryr Er!

Lisen! Boken kan förhandsbeställas på Bloggen. Denb släpps 1 MAj, kostar under 75:- , pris ej satt. Jag har gett ut andra böcker, men detta är första gången som Miss Lyckad =)

/ Miss Lyckad

Hans Persson sa...

Jag är så klimatsmart jag kan.

Gör du reklam hos mig så är det väl inte mer än rätt att jag gör reklam för min bokblogg Du är vad du läser här.

Anonym sa...

Nu är ju din deadline för texterna passerad och du kommer väl ihåg vad du lovade att göra för min blogg då? ;D

Tack så jätte, jätte mycket för den fina kommentaren i min blogg! Den värmde mig in i hjärtat. Du är en fin människa!

Anonym sa...

Du kan ju göra någon slags kombination av både och? :) Eftersom min blogg mestadels handlar om psykproblem så vore det ju bra om du kanske kunde skälla på psykvården? ;)

Frida sa...

Äntligen något som viasr VAD man ska göra och inte bara ATT man ska göra något..Det har jag saknat länge...

Tck för kommentaren
Kram
/Frida

Doghead sa...

Tack för att man får flasha upp sig på din bisöktäta och läsvärda tillika beundransvärda blogg!

:)

håkan

Anonym sa...

Jag känner mig smartare för varje dag jag läser din blogg!

Mia Pia

Anonym sa...

Den boken måste jag kolla in på bokrean som jag missade idag. Fast om jag skyndar mig så hinner jag till ICA MAXI och deras böcker.

Jag har kompost och fördetmesta cyklar jag till jobbet, så lite klimatsmart tycker jag allt att jag är.

Och visst känns det bättre i magen nu när jag är klar med mitt examensarbete. Du har så rätt.

Anonym sa...

Hej Stumpan!

Jag tror du är världens goaste, men jag klarar den här satans människan själv, hon är bara patetisk. Men skulle du nån gång behöva back-up får du hojta :)

Jag har tyvärr ca 100 olästa böcker som ligger och väntar på mig, haha, jag är bok-shop-oholic, men det är iofs ett värt intresse :P

Hoppas du får en bra kväll!

Kram ett psyko

Lifterskan sa...

Hej! Läste ditt inlägg om att du sökte dikter, gå gärna in och läs dikterna på min blogg http://sigunsdotter.blogspot.com

Har även en dikt tonsatt av nicolai dunger på youtube: sommarsång

Vore fint att vara med i din bok!

Varmt /Kristina

Gunilla sa...

Tack för dina ord! Det låter så fint när du kallar mig Änglamor!
Ska se om jaag kommer in och kan kommenteta idag. Igår gick det inte. jag längtar tills min egen dator är fixad igen, på den finns ju alla mina lösenord och annat viktigt.
Kram Gunilla

Anonym sa...

Åhh, en egen bok! En av alla drömmar jag har är att släppa en bok någon gång! Jobbar du på ett bokförlag eller är det förlaget som släpper din bok?

Kram!

Miss Lyckad sa...

Emma! =)

Jag är just nu signad av King ink Förlag, www.kingink.se, ett litet och familjärt Förlag. Om du har den drömmen så gör det till verklighet! I know You can Do it!
Vad skriver du får nåe?

/ Miss Lyckad