torsdag 7 februari 2008

* Modeblogg, My ass! *

Jag ska ge mig själv en fet jävla kram. Jag firar att jag hade ett hundra nya besökare igår som aldrig checked me out before. Internationella Tonårsdagen! Fan va det behövdes.
Jag surfa runt lite lätt på bloggarna med mest besökare. Ett, Dom skriver om Mode/ Design och Stureplan i Stockholm. Så jag antar att 130.000 tycker att det är Skitintressant...
Två, Dessa bloggare måste vara antingen arbetslösa eller så har dom jobb framför en dator för dom har ca fyra till sju inlägg om da´n. Jag måste ju fan ta av mig hatten och visa respekt för det. Jag fattar inte hur dom orkar...för det handlar ju inte om någonting särskilt, men det är väl därför världen ser ut som den gör! Människor läser mest skit och går därifrån lika osmarta som när dom föddes. Jag vill upp till debatt! Jag vill att Världen ska bry sig om viktiga saker; Eller ta det ännu närmre... Det finns så många människor, mest tonåringar, som mår så jävla dåligt här i Sverige! Folk som inte har något uppenbart skäl till att må dåligt... Vad fan beror det på? Att ytan inte är tillräckligt snygg? Faktum att det fortfarande är Patriarkat t.o.m. här i Svedala....osså läser jag bloggarna...där en del visar sig i underkläder...pratar om ...kläder... smink... Kom igen!!! Fan, vad är det för värld?

Nääää, jag tror jag tappade en bit av min personlighet när jag vaknade. Jag ska nog ta å fortsätta krama mig själv över att det gick så bra igår...för det lär det inte göra igen...och jag orkar inte ha en realistisk verklighetsuppfattning idag. Punkt.



/ Miss Lyckad

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa Misslyckad
Tappa inte modet.
Som frilansreporter stöter jag på många uppdragsgivare som får mig att tvivla på meningen med media.Jag vill inte bli anpassad och uppäten av den rådande tidsandan.
Det är dock fantastiskt att du har slagit dig in bland alla dessa ytliga bloggar.Du har ett budskap!
Tack för svaret på hur jag kan köpa din bok. Det ska bli så spännade. Ha en lugn dag och kom i håg vår store Strindberg:
Det är synd om människorna!
Vänligen
Robert utan blogg

Håkan Bergman sa...

"Gudmorgon" kissemissen. Jag förmodar att frun tittade på Ekdahl igår? Det var just om modebloggar. Va bra! Jag blev irriterad. Ekdahl tar upp stora frågor... snark.

Nu ska jag ner till Åhlens och köpa "anti-rynk-kräm", och se om jag kan föryngra mig. Tror allt är det ytan som är viktigast.

En solig dag i Skåne kastar jag på dig. :-)

Anonym sa...

Vem fan är Ekdahl?

Undrar Mia Pia

Håkan Bergman sa...

Hej "Mia pia".

Han är reporter på TV4. Här kommer en länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Ekdal

Allt gott,
Bergman

Anonym sa...

BRA-Jag gillar inte att alla utgår ifrån att man vet vilka GUBBARNA i rutan är.
Mia Pia

Miss Lyckad sa...

Robert! Jag ska ej tappa modet! Jag ska sparka människors små rövar istället...så att säga;) Va bra att du fattat hur du ska köpa Min Bok! Det känns tryggt!

Mr. Bergman... Jag såg inte Ekdahl, jag har nog bara känsla för extremt bra tajming...=)Du är nog den första mannen som kallat mig Frun, ha! Herrn. Jag fångade Skåne och håller den nu kontrollera i handen...

Mia Pia, Du e ny. Välkommen! Jo, det är så sant. Man ska inte ta för givet att Alla vet vilka de svettiga gamla tråkgubbarna är. Dom e alldeles för många oxå...=) Som tur är ju att Mr. Bergman kom tillbaka för att ställa frågetecknet tillrätta.

/Miss Lyckad

Gisan sa...

Modebloggar är "apselut" inget för mig. Jag vill läsa bloggar som rör och/eller berör. Såsom din bl a. Fortsätt i samma stil. För din stil och person behövs i världen. Kramar...

Håkan Bergman sa...

mia pia: "...gilla inte att alla utgår". Vem är alla? Jag är jag och det räcker. :-)

ML: Jag ser, vad vackert skåne ser ut i min hand.

Kram på er Stockholmare

Anonym sa...

HEJ HÅKAN
ALLA ÄR ALLA SOM LIKSOM DU TROR ATT EKDHAL ÄR NÅGON SOM JAG VET VEM DET ÄR. DU ÄR SÄKERT UNIK PÅ MÅNGA OMRÅDEN MEN....FATTAR DU?
MIA PIA

Gunilla sa...

Jag vill också läsa bloggar som berör på olika vis 0ch bjuder på personlighet.
Ha en trevlig kväll!