lördag 2 februari 2008

* Så blir du snygg på två veckor *

”Jag vet hur du skulle kunna bli snyggare. Alltså jag har gåvan att se om du har för stor, för liten, för bred, för platt, för sned, för rak eller för bucklig näsa. Jag kan berätta för dig vad du kan göra åt det. Operera!”
Äh, va fan.
Jag gick förbi en tv som stod i ett skyltfönster igår och där visades ett program från Hollywood. En Kvinna talade om hur alla Kvinnliga kändisar skulle kunna ha en Bättre Karriär…om dom bara Opererade sig. Hon uppmanade dom till det. Hon ägde ett Virtuellt Operationshus… Där hos henne kan Alla komma och Se hur Snygga Just Dom Skulle Kunna bli…och Alla vet ju hur Lycklig man blir av att vara Snygg.
Det vet du väl hur lycklig du skulle kunna vara!
… Om du bara ändrade en aning på näsan… och kanske hakan… ett lyft för ögonbrynen skulle inte direkt skada…för att inte tala om celluliter…
Dogheads kommentar från igår var en sanning som jag vetat länge, men jag är glad att han skrev det för det kan inte sägas för många gånger.
Lika lite som Doghead kan känna igen sig i Mansidealet känner jag igen mig i Kvinnoidealet. Den enda skillnaden mellan mig och Doghead är att han tror sig vara Stålmannen, Jag vet att jag är Miss Lyckad… Bättre än mig kan man inte vara.
Och bättre än dig kan ingen vara. Ung som gammal… Kvinnor måste lära sig att stötta varandra! Sluta att mäta sig med varandra. Vi som kön är redan starkast, vackrast och bäst.
Vi har valts ut för att föda fram ungjävlarna ju för i helvete. Det krävs för fan en superhjälte för att spricka ända upp till skitan för att trycka ut dom små liven och sen sys ihop… Bara tanken på att gå på toa med sjutton stygn mellan ändan och klittan kan få vilken man som helst att svimma.
Kvinnor VET att ni är högpresterande endast genom att vara Kvinna. Don´t go changing.
Gör ingenting för någon annans skull, särskilt inte för en man. Se till att du blir behandlad som du förtjänar! Och, JA, du förtjänar det bästa, försök inte intala dig något annat.
Ung som gammal, njut av Ditt liv och våga. Bara våga tro att ni är bäst. Jag menar inte att ni ska hävda er och bli översittare utan bara lugnt konstatera för er själva att ni inte bara duger utan just ni är den som säger; JAG ÄR BÄST!
Nästa gång Du ser ett program eller en artikel om skönhet, stäng av tv:n eller riv sönder artikeln, blunda och lyssna på den rösten där inne som redan har svaret på alla dina frågor. (Ja, den kan till och med svara på varför just han inte gillar dig på just det viset.)

Så nu Vet du Att Du redan är Snyggast. Du har gåvan att se ut just som du gör. Du kan berätta för dig själv hur Underbar DU är. Och snälla SNÄLLA lägg inte ner en massa Jävla tid och energi i onödan på att göra er till. Må bara bra istället!

/ Miss Lyckad

10 kommentarer:

Anonym sa...

Å fy faaan. Kan man vara superhjälte fast man inte sprack åt alla håll å kanter??!
*S* Ja, det kan man! Och då måste jag vara det dubbelt upp, eftersom jag har två? Elle?? =)

Miss Lyckad sa...

Ja, Du är en alldeles Underbar Kvinna! Superwoman!

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

Männen kan påstå sig vara starka. (Vasalopp, trihalton, bla bla bla).... Men skulle de föda barn, hahaha. Vilken katastrof! sjukhusen skulle förvandlads till smärtlindringscentrum, ingen annan vård skulle få plats......

Miss Lyckad sa...

...och skulle då männen i dagsläget vara dom som födde barnen, ja då skulle det vara ett Förlossningspalats med guldbritsar... och forskningen hade funnit ett sätt att ta bort smärtan totalt...

/ Miss Lyckad

Doghead sa...

Du är härlig. Jag såg programmet och vi snacka lite om det, fru och jag. Varför sitter o glor på dessa låtsasmänniskor? Varför klassas dom som vackra? DOM ÄR JU INTE DET. dom ser läskiga ut. Något måste snart ske där, och egentligen liger ansvaret på dom som gör film. Vägra ha med låtsasmänniskor i sin konst, och snart ska idealet bli sundare.

och vägra göra fat-suitfilmeer eller andra där snörena bär låtsasnäsor osv.

män kan inte föda barn. om vi kunde göra det så skulle det göra jätteont men vi skulle säkert klara det lika bra som kvinnor.

Miss Lyckad sa...

En klok kommentar från en av de klokare männen;)

/ Miss Lyckad

Håkan Bergman sa...

"I have a dream". That one day I will attend a class at Folkuniversitet. Hopefully in the evening because I'm too tired in the morning. I dream of the pain of delivering a baby. "I have a dream". Yes I have.

Yours Truly,
Bergman

Miss Lyckad sa...

Okeeeej, I don´t really get it...but okeeeel. Hoppas du får vad du önskar, alltså deliver a baby, I really hope u do.
Äntligen hälsade du på!
=)

/ Miss Lyckad

Håkan Bergman sa...

Kan ju trösta dig med att jag fattade inte heller ett skit. Så blir det ibland. Jag tyckte det lät fint i skallen när orden kom. :-)

Myspys på dig. Denna vackra lördag med stormvindar. I alla fall i Skaune.

Miss Lyckad sa...

OH oh oh oh oh!

Bra, då blev vi båda förvirrade av dina ord=). Ha en mys pysig lööörda´du määä. Här ligger snön kvar på fönsterbläcket. Imorrn kanske man ska öva inför Vasaloppet...äntligen.

/ Miss Lyckad