fredag 22 februari 2008

* Med Makt kommer ANSVAR *

Nu, Uppvaknad i Deadlinen. Stressen har sprungit ifatt mig i magen och jag ser på alla mina texter utspridda på golvet. Utmattningen ler tyst emot mig när jag nu sätter mig här med Er, mina kära läsare. Stolt sitter jag här och känner att de döda är med mig!
Här kommer fortsättningen på Gårdagens text.

( ps. Du som lämnade kommentaren om att du mådde dåligt,

kontakta mig på; miss.lyckad@kingink.se Du kan fortsätta vara Anonym )



* Med Makt kommer ANSVAR *


Så ta det!
Du som sitter i Någon slags position
Och det gör du!
Agera nu innan det är för sent
SPARKA UPPÅT
Vi ska inte finna oss i något
Inte stå ut med något
Inte vänta och se om det blir bättre
Vi är förändringen
Att ingå i ett ruttet system tar mer energi än att bryta sig fri från det
Rikta energin Fokusera Andas
Kanske får du in det dödande slaget i dag
Eller är det du som ska offras?
För pengarna
För ordningen
För patriarkatet
Trodde inte det!
Du är den som kan göra det
Du är tillräckligt stark
Du kommer att landa på fötterna
Kasta dig ut nu!
Kräv din rätt
Var obekvämt Galen eller vad fan som helst
För något måste hända nu
Nyss!
Slå inte undan blicken
Fäst den djupt i din verklighet
Så här är det just nu
Det här VILL JAG förändra
Det här KAN JAG förändra
Det här SKA JAG förändra

Jag behöver inte vara snygg
Jag behöver inte vara omtyckt
Jag behöver inte låtsas
Jag behöver inte skratta om jag inte har roligt
Jag behöver inte se dit alla pekar
Jag behöver inte jämföra
JAG DUGER SOM JAG ÄR.
Jag har rätt till mina tankar
Jag har rätt till min kropp
Jag har rätt till mitt utrymme
Jag har rätt till frisk luft
Jag har rätt till mat och vatten
Jag har rätt till ett hem
Jag har rätt till kärlek
Jag har rätt!
Jag har rätt!
REVOLUTION!



/ Miss Lyckad

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag har följt lite av kommentarerna kring internationella kvinnodagen och de svar och reaktioner de väckt på olika anknutna bloggar från din blogg,
intressant vilka reaktioner det väcker att ens föra upp kvinnofrågan på tal...
Många verkar vilja trivialisera den eller få den att verka missunsam eller anklagande. Det går bra att tala om män´s orättvisa behandling av just kvinnor, det är OK. MEN att ta upp kvinnors missgynnade position i samhället är en het potatis. Det är FULT, det skall vi inte prata för mycket eller för ingående om. Vad skall det väl leda till?
Kvinnodagen som firas belyser just dessa saker. Att kvinnor inte haft rösträtt förrän i modern tid. Att det FORTFARANDE, idag 2008, är så att kvinnor har sämre lön än män. Varför? Jobbigt att prata om?
Kvinnor könsstympas idag. De mördas i sk. herdersmord (i Sverige också). Förtjänar det ingen uppmärksamhet? Skall frågan falla tillbaka på att män känner sig anklagade? Det handlar inte om det. Det handlar om grymma orättvisor. Respektera det.
Varför kan dessa frågor inte tas på allvar? (Jo, en del tar dem på allvar som du gör men vi ser ju på reaktionerna vilka misstankar och känslor av hot de ger)

-En som behöver säga något. Och det finns MYCKET mer att säga. Håll dig sann.

Maria Yvell sa...

känns som det behövs fler uppmuntrande kramar idag så här kommer en hel drös!


www.yvell.blogg.se

Gunilla sa...

Du har rätt! Tack!
Kramar om....

Anonym sa...

Jag har också hängt med i debatten som följde på anknutna bloggar efter ditt inlägg. Jag måste säga att du skötte det väl att styra bort debatten. Den fördes på en så låg nivå och med så dåliga argument och JA sägare utan kunskaper. Fortsätt på din linje. Boken verkar bli suverän.
Sandra

Anonym sa...

Din bok kommer helt klart bli min favorit, kommer aldrig kunna släppa den! du skriver som vanligt helt underbart och fängslande!

Vad var det man skulle maila till för att förbeställa din bok?

Många kramar, och tack för din kommentar på bloggen.
Lät så bra det du skrev att jag slet upp rötterna, och själv bestämde vart dom skulle sättas.

Massa kramar
Malin

Marcus sa...

Hej. Din blogg är så mysig. Älskar alla sprudlande tankar som du skriver ned. :)

Trassel sa...

Jag skriver oxå många dikter. Jag vill som PA (projekt arbete) i trean släppa ut en samling med mina dikter. Det är läskigt och jag undrar om någon kommer tycka om dem. Det känns inte så..