tisdag 12 februari 2008

* STOP! In the name of Life! *

Jag hade tänkt att ha en Temavecka om Manodepressivitet Men, jag är inte den som behöver Akut Hjälp så det får bli en annan gång. Igår fick jag flera kommentarer som jag inte publicerade, dock publicerade jag en av dem. Alla följde i denna stil.


"Jag mår skitdåligt och jag är bara 16. Vet inte vad jag ska göra. Vem kan hjälpa mig? Orkar inte mer. Tacksam för svar."
Stopp! Andas! Här kommer svar och Du ska få Hjälp;

http://www.bris.se/ Hjälptelefon: 0200-230 230. måndag-fredag kl 15-21 lördag, söndag och helger kl 15-18.

De på BRIS kan Inte se numret som ringer och numret syns INTE på eran egen telefonräkning så om ni inte vill att någon ska veta att ni ringt dit så är det lugnt. Ingen kommer veta. Du kan få MER Hjälp än att bara prata genom att fråga efter ett BRIS-ombud.

(BRIS Vuxentelefon- om barn 077-1505050 )

http://www.rb.se/ Rädda Barnen

http://www.effekt.rb.se/gatuvald/ Deras Ungdomssajt- flera olika kategorier! Direktkontakt med deras psykologer maila: kriscentrum@rb.se

13 feb - Tonårsflickors kamp för identitet och självkänsla. Måste man älska sig själv för att få ett bra liv? Gratis föreläsning den 13/2 kl 19-21 i Nacka Kyrka ( arrangerat av Rädda Barnen )

De anordnar flera olika seminarium runt om i hela sverige http://medlemsportal.rb.se/rb/templates/News.aspx?id=11710 gå in och klicka på den staden som är närmast Dig för att se Aktiviteter.

http://www.vardguiden.se/Theme_Startpage.asp?c=2982 Vårdguiden för psykisk ohälsa. Öppet 24 Timmar om dygnet; Ring Vårdguiden på telefon 08-320 100 för att veta vart du ska ta vägen om det blir kris!

Du kan också ringa till Röda Korsets Jourhavande Kompis 020-222 444, en telefonjour som är öppen måndag till fredag 18.00 - 22.00 och lördag till söndag 14.00 - 18.00. De som svarar är unga och de har tystnadsplikt.

( Och du, ibland träffar man på skitdåliga Psykologer, men man har Rätt att byta. Så gör det om det inte känns bra. Gör det Tills Det känns bra!) Jag hoppas att Ni som behöver ser och hittar den hjälp ni Förtjänar. Ge aldrig upp!
Om någon har fler tips på var man kan söka hjälp så skriv det på kommentarerna så Publicerar jag dom så snabbt jag kan.



/ Miss Lyckad - I believe in You! -

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Tack för ditt inlägg och du har en mycket intressant blogg att läsa.
Jag kan också hålla med dig om nätverket.
Allt gott från Cajsa

Anonym sa...

tack. du är bra.

16-åringen.

Anonym sa...

Måste bara säga att det är så fantastiskt trevligt att få läsa din blogg. I detta mediabrus av skräp och meningslösheter få ta del av tankar med djup och innehåll känns plötsligt som något sällsynt. Du visar att det fortfarande finns hopp och att debatten lever. Fortsätt så.
Nyfiken på din bok, kommer den att vara i samma anda? var beställer man den?

Erik M

Miss Lyckad sa...

Cajsa, Varsågod. Jag hoppas att allt ska gå bra med din dotter!

Anonym, Hör av dig så jag får veta hur det går. Jag vill verkligen veta.

Erik M, det glädjer mig att det fortfarande finns dom som uppskattar djupet och debatten. Tack oxå för att du delar det med mig så att jag vet att du gillar det.
Vad gällande boken så ska jag nu skriva och göra de sista ändringarna och kommer därför försumma bloggen en aning...
Den är i samma anda, bara lite annorlunda form än här. Du kan förhandsbeställa den genom att klicka på boken på bloggsidan. Annars kommer den att kunna köpas på Adlibris, Bokus, Pocketshop m.m. när den kommit ut. Det är alltid billigast att köpa direkt från Förlaget;) Tack!

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

Hej, hoppas det är okej att jag länkar till dig från min blogg!? Du har mycket bra saker att säga! :)

Anonym sa...

Tjingel i lingonskogen!

Lägger upp en länk till din blogg på min. (Vixina.blogspot.com) då jag läst bloggen och tycker den tar upp reevanta saker i dagens (för jävliga if u ask me) samhälle. Hoppas det är okej. :)

Vixina

Miss Lyckad sa...

wildhjertet och vixina, Det blir jag jätteglad över. Länka på!

Tack!

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

Hej igen!
Jag tror faktsikt att jag tänker anta ditt erbjudande om att gästblogga hos mig.

Skriv på ditt suveräna sätt och mejla den sedan till psykfallet.blogg@hotmail.com

För övrigt så har jag länkat till dig från min blogg.

Lev väl!

Anonym sa...

Bästa Miss Lyckad!

Det är mycket bra att du kommer med tips på organisationer/människor som har ett engagemang för andra.Jag vill gärna uppmärksamma folk på att Svenska kyrkan finns. Det är gratis att tala med en präst eller diakon. Man behöver inte vara kristen eller "gammal" för att vända sig till kyrkan. www.svenskakyrkan.se

Vänligen

Robert