tisdag 11 mars 2008

* Make Love Not War *

Här följer ett Utdrag ur "Egalias döttrar" - Gerd Brantenberg, för Er som INTE läst den (Läs den!) så är det så att i denna bok är Ojämställdheten tvärtom som ni kommer märka (åh, tyst på mig)...;

"Ibland tycker jag att hela samhället bara är en enda stor lekplats för homosexuella kvinnor att tumla om i och leka och slåss med varandra, beundra varandra och dyrka varandra och hålla männen hemma eller skicka bort dem till Palluria, så att de kan hålla på med sitt heliga systerskap på fruklubbar och direktörsfirmor och idrottsplatser, och det spelar ingen roll om de är homosexuella rent fysiskt, för jag tycker de är homosexuella på det sättet att de älskar varandra och hatar oss, älskar varandras kroppar och hyllar sitt eget kön."

Min jämställdhetsinställda hjärna förs idag in på ett Nytt Kapitel: Homosexualitet. Och det finns någon som kommer ta den kampen åt mig förstod jag igår då mitt förlag; King ink signade en Ny Författare. Låt mig presentera: Den Där Manuela!
Hon och en tjej vid namn Alexandra har skrivit en bok om Allt vi inte visste om Gayvärlden och en Hjälp till att Våga komma ut. Applåd!

Check Her Out!



/ Miss Lyckad - för ett Jämställt samhälle -

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är schysst av dig att ta upp massa olika ämnen och att du gör reklam för andra. Du verkar vara en bra människa miss lyckad.
Sandra

Anonym sa...

Jag beundrar dig för att du orkar och är modig nog för att kämpa! Forsätt med det du gör!

Kram!

Anonym sa...

Vad gullig du är, tack så mycket :)! Blev verkligen jätteglad när jag läste vad du skrivit, tack!

/Den där Manuela

Anonym sa...

tack detsamma!! :)skönt med träning ju haha! :D



***

http://nisur.blogg.se

Anonym sa...

Är du Maria Sveland?

Anonym sa...

TACK TACK TACK för din fina reklam för vår bok "Är du med i gaymet" i din blogg:) Skitglad blev jag när Manuela berättade att du gjort reklam för oss!

/Den där Alexandra

Anonym sa...

Jag skulle kunna bli lesbisk och gifta mig om jag fick dej Miss Lyckad. Din hjärna vill jag vakna upp med för resten av mitt liv.
Tack för boktipset.

Frida sa...

Måste bara tacka för kommentaren! Blev jätteglad och det behövdes idag, den här regninga gråa tråkiga jobbiga dagen! så tack!

Kram

Doghead sa...

Det var med glädje jag ritade för din bok. Min fasa är att bilderna inte gör allt rättvisa, men det glädjer mig att du är glad över mitt klotter! Lycka till med boken! jag skickade bilderna brevledes idag till kungliga huvudhålet och strax är dom välan framme!
- håkan

Anonym sa...

Jag funderar oxå på om du kan vara Maria Sveland?

Hörde henne på ett seminarium en gång och hon var
lysande!
Hur som helst! Jag gillar dej Miss Lyckad.
Hej KingInk oxå som vågar ge ut BRA böcker!

Mia Pia