måndag 10 mars 2008

* Det är måndag -Get Real! *


Kom igen Sverige!
Det spelar ingen roll hur många filmer om CIA du har sett.
Sanningen har aldrig kommit fram i dem.
CIA torterar sina fångar.
Medan vi applåderar det pågående president valet i USA
…som inte ens har börjat på riktigt.
USA är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter.
Kina är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter.
Men vi vill helst tänka på president kandidater och Melodifestivalen.
Det är väl lättast så.
http://www.amnesty.se/

/ Miss Lyckad – För ett ökat perspektiv -

10 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med fullständigt

Marcus poet

Anonym sa...

Hej Miss Lyckad!
Jag håller också med. Är fruktansvärt trött på att fokuset tycks ligga mot strålkastare istället för våra verkliga problem.

Mvh Cora

Redaktion@kingink.se sa...

Mera fokus på rätt saker! Vad skönt att ha dig på "vår" sida!
Du gör ett stort bidrag till en mer innehållsrik bloggvärld!

Redaktionen på
King ink Förlag

Anonym sa...

Hej, vad fint du fått! Och du har såå rätt i ditt inlägg. Du får bli statsminister helt enkelt. Ok?! Bra. Kram!

Anonym sa...

ja, allt känns jättekul fast overkligt :)! min hjärna har inte riktigt hunnit med ännu :P

ska sätta igång och läsa din blogg sen också, är jättenyfiken ju!

vi ses och hörs säkert och jag hoppas också att vi blir bra kollegor :)!

/ Manuela

Anonym sa...

bra att du tar upp det!!

Anonym sa...

Ja! Jag tycker oxå att du ska bli statsminister. Jag röstar på dej!!!!

Kram MIa Pia

Anonym sa...

Bästa Miss Lyckad

Detta med mänskliga rättigheter tycks vara lite som en hobby för våra regeringar. Även vår flyktingpolitik har fått bannor av FN. Nu skickar vi tillbaka människor på flykt från Irak. Mina förhoppningar på Kina och USA är inte så stora. Men Sverige har jag fortfarande en (naiv)bild av som ett föregångsland när det gäller mänskliga rättigheter.
Vänligen
Robert

Anonym sa...

aa.. äslakr det mottot.. :D hehe!

ha en bra kväll!

Anonym sa...

som vanligt stämmer dina ord mer än perfekt!
Tänk om fler kunde tänka som du min vän, vilken fin värld det skulle bli!
Kram Malin