lördag 8 mars 2008

* INTERNATIONELLA KVINNODAGEN *


YEAH! Dags att Tänka På Den Utvecklingen Kvinnan "Fått" (kämpat för) Göra de senaste hundra åren.
Jag tror att Ni Alla Vet Att Jag är på KVinnans sida i vått och torrt... För att det behövs!

IDAG PRESENTERAR JAG STOLT EN VINNARE TILL MIN BOK:

E-maila mig på miss.lyckad@kingink.se så att Förlaget får veta vart dom ska skicka boken=).

GRATTIS!!! Leopardia

För ordet Diakvint!

Här följer Det Kvinnlig Lexikonet som även kommer med i boken:

Människa = Kvinniska

man ( som i man tycker så generellt ) = dam

brandman = brandkvinna

mandat = kvindat

manodepressiv = kvinodepressiv ;)

manchester = kvinchester

mantra = kvintra

mannikyr-kvinnikyr

mandarin-kvindarin

manuell-kvinnuell

Manifest=Kvinnifest

Mandat=Kvindat

Manskap=Kvinnskap

human (svenska odet såklart): hukvin

Manschauvanist- Kvinschauvanist

Festman=Festkvinna

Mannekäng=Kvinnekäng

Mango=Kvingo

trumman - trumkvin

mytoman - mytokvin

manick - kvinnick

manbar - kvinbar

manöver - kvinöver

mandel - kvindel

manhaftig - kvinnhaftig

manslukerska - kvinnslukerska

manipulera - kvinnipulera

övermanna - överkvinna

kontramandera - kontrakvindera

diamant - diakvint

emancipation - ekvincipation

Mansvärld- Kvinnovärld

Tu man hand- Tu kvinno hand

Manhaftig- Kvinnhaftig

Mannagryn- Kvinnogryn

Handyman - Handykvinna

Manfred - Kvinfred

mänsklig - kvinslig

Mandolin-Kvindolin

Förman-Förkvinna

Mantel-Kvintel


TACK Alla! Era Bidrag Finns med i Boken som släpps den 1:a Maj! Ha NU en UnderBar Dag, wherever You Are, Whoever You Are!


/ Miss Lyckad - För Internationell Jämställdhet -

9 kommentarer:

Anonym sa...

MISS LYCKAD!

Underbart! Grattis till oss alla i dag! En sak bara: Kvinnan har inte FÅTT några rättigheter. Hon har tagit sitt utrymmer i samhället genom kamp mot konservativa krafter.

Kampen fortsätter!

Mia Pia

Anonym sa...

Grattis Miss Lyckad!

Du är en fantastisk förebild för både män och kvinnor.
I dag firar jag att du finns!

Vänligen
Robert

Anonym sa...

Jösses! Din blogg var riktigt intressant! Är själv manodepressiv med hastiga svängningar och det är så skönt att man med internets kraft kan känna att det finns likasinnade utan att behöva gå med i grupper där man verkligen måste visa sig och blotta sig för åskådning! Tack för att du finns!

Varma kvinnodagshälsningar / Hon som inte finns

Anonym sa...

Jag känner att jag lite saknar ord. Tack! Inte bara för det här utanför att du fortsätter att kämpa! Och ha en underbar dag!

Och så säger jag som mia pia; Grattis till oss alla i dag!

Frida sa...

Jaa, Grattis till både dig, mig å alla andra tjejer i världen!!
Jag kom bara för att säga: I'm back! Back in business again!

Menmen, bra ord där! Måste bara att alla "kvinno"-ord låter mycket mer positiva..ungefär som att de kvittrar ;)

Kramar

Anonym sa...

Internationella kvinnodagen bör va var dag

en lyckad lexikalisk skrivelse, gott

Anonym sa...

För det första så finns det inget ord som heter "festman". Antar att du menar fästman. Och om man ska översätta det till kvinnospråk så blir de fästmö.

Anonym sa...

Intressanta ordkombinationer, framförallt kvinuelt, jag vill ha en kvinuel växellåda i min bil!!! *ler*

Det är en mansdominerad värld vi lever tyvärr och språket är influerat av patriarkatet

Anonym sa...

Vilket fantastiskt inlägg :)