fredag 25 januari 2008

Skars i halsen på krogen!


En 24-åring blev skuren i halsen med en trasig flaska av en okänd natten till fredagen. Som tur var hugget en bit ifrån halspulsådern...

Jag vet inte om jag vågar gå ut längre. Jag måste erkänna att jag är rädd. Igår åkte jag pendeltåget ut till en av Stockholms förorter. Det var vid ca halv fem och solen smekte trött träden vars toppar kastade långa skuggor över mig. För att komma till personen jag skulle hälsa på var jag tvungen att ta mig igenom en skogsdunge. På vägen till skogsdungen gick jag på en ödslig trottoar som blivit täckt av grus från vinterns (kanske snarare förra årets vinter) sandning. Plötsligt hör jag steg bakom mig. Steg som borrar ner sig i stenarna och känns hotfulla.

I skymningen där jag gick endast eftermiddagstid blev jag rädd. Personen som jag täcker min rygg kommer närmare och närmare. Jag tänker snabbare och snabbare när jag saktar ner på stegen för att personen ska kunna passera. I periferin ser jag en man med stor luva och JaG Hinner tänka; Fan i helvetes jävla skit att jag ska behöva bli rädd jävla män från helvetet jag hatar dettta och mest av allt hatar jag att jag Blir RäDd!

Mannen passerar mig kvickt och viker av på en stig. Jag hann se en förlägen blick i hans ansikte. Han förstod att jag blivit obehaglig till mods i hans närhet...

Så ser samhället ut... Jag undrade när jag kom fram till skogsdungen, Vem är det mest synd om? Han eller Mig?


/ Miss Lyckad

4 kommentarer:

Doghead sa...

mjaou!

jag har en ritning som du kan få se. jag behöver inga stålar, men jag ska ha mitt namn i pärmen/förtexten eller vad det däringa lilla inforutan heter.

vill du ha originalet så får du skicka mig 100 kronor i ett kuvert
med din adress.

jag vet att du är hemlig så jag lägger bilden på min blogg så kan du responsa där, och så tar vi det från det sedan.

om det hela slutar i en oljemålning eller något annat stort så kommer det kosta lite mer :)

Anonym sa...

Hej!
Ja! Visst är det läskigt att det blivit så här. Det var nog lika synd om er båda två. Man blir lite förbannad att det ska behöva vara så här. Begriper inte vad som hänt i det här landet de senaste 30 åren? Så här var det inte på 1980 talet.

Miss Lyckad sa...

Doghead, jag svarar på din blogg. Check it out!

Anonym, vad tror du det är som hänt sen 80-talet. Varför hårdnar vårt klimat mer hela tiden? Varför uppmanas kvinnor till att stanna inne... Hm , jag ska nog skriva ett inlägg om detta inom kort. Tyck mer! Tack!

/ Miss Lyckad

Doghead sa...

har dealat med dej, din katta, på bloggen min :)
- håkan