torsdag 3 januari 2008

Å å Å så bra. Ja, det är jag!

En hyllning till mitt Underbara Jag!


Jag gillar när jag har tredagars stubb på mina ben.Jag gillar att läsa en bra bok och samtidigt låta handflatan smeka mitt stubb.Jag älskar mina bröst när bröstvårtorna är styva.Alltså Jag gillar Alltid mina bröst, men det är något stolt över dom när dom står i givakt.Jag gillar doften i mitt hår när det är nytvättat, när det varit uppsatt, Du vet, och sen slänger jag ner det vid sängdags.Jag gillar verkligen formen min kropp skapar när jag är naken, så enastående vacker. Jag har hela universum i min kropp.Jag gillar hur mina fötter bär upp hela mitt underbara jag.Jag gillar mina öron, dom är bara för gulliga, små, mjuka, perfekta linjer som tillsammans skapar en snäcka.
-Och sen kan jag höra med dom också!
Jag älskar triangeln som mitt kön skapar när jag står framför spegeln och beundrar mig själv. Dom ljuvligaste lockarna blommar från min egen blomma och rötterna sträcker sig en bra bit ner på låren.Jag gillar att jag är rätt kort för jag gillar så mycket att sitta på en parkbänk som jag inte når ner till marken från, för då kan jag sitta där och svänga med benen.Jag gillar mina ögon, blicken, det är något unikt och speciellt med min blick, alldeles trollbindande.För att inte tala om mina ögonfransar som sträcker sig som en upp och nervänd regnbåge mot himlen, det gillar jag.Jag är helt besatt av vågen mitt höftben skapar när jag ligger på sidan!Jag för handen längs med låret och känner hur den njuter av kurvornas lätthet, sakta hela vägen upp till midjans slut.Jag gillar hur det kluckar i magen när jag börjar skratta och hela mitt varande blir varmt.Jag gillar min näsa.Jag älskar min hjärna för den presenterar livet för mig.Jag älskar mitt liv och allt jag gör det till.Jag gillar min tunga, så mycket njutning den har gett mig, Åh, det pirrar i kroppen.Jag gillar mina nerver, mitt kött, mitt blod, min lever, mina njurar, min urinblåsa, mina tarmar, mitt skelett, mina muskler, mitt brosk, mina vävnader, mina celler, mina porer, mina naglar, mina leder, mina senor, mitt sinne, mina lungor, mina stämband, Åh, vad jag Älskar mig.Mitt hjärta, du dunk du dunk, mitt hjärta slår för mig, jag gillar att tänka med hjärtat, känner min egen kraft.Jag gillar att ligga på rygg och andas ut all luft och sen se hjärtslagen i min mage, den åker upp och ner upp och ner, det är ju för vackert vad min kropp kan göra.Jag gillar mitt svetts pärlor som blänker i solskenet när jag sträcker ut mig på en äng. Jag älskar mina svettdroppar som hittar vägen nerför mina nackkotor när jag gett mig själv presenten att öka pulsen.Jag gillar min kropps dofter, Mina dofter, så mycket jag.Jag gillar min röst, att andas ut och få låta, min unika stämma.Jag gillar mitt venusberg och jag gillar verkligen vart det leder.Jag gillar allt hos mig själv för jag är underbar.Min kropp och min själ; kärnan, grunden, stommen.Härifrån bygger jag min egen pyramid.Förlorar mig själv i mörkret och känner mig fram och sen, ja sen kommer alltid ljuset.Mitt ljus brinner starkast för mig.Jag. Mmm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken fantastisk fin dikt värkligen specigell och egen! mycket vacker och välskriven, de borde finnas flera dikter som din :) tack!

Anonym sa...

åh vilken fantastisk fin dikt värkligen specigell och egen! mycket vacker och välskriven, de borde finnas flera dikter som din :) tack!