onsdag 30 januari 2008

I need Therapy cause I break fast in bed!

Jag hade tänkt att orera en massa om Terapi idag... men jag orkar inte. Jag lever mitt liv med fasta rutiner. Jag måste göra det. Idag har dom rubbats och ingenting fungerar. I break fast in bed... Jag sov borta hos en nära vän, förstår ni, och skulle ge mig ut i morgonrusningen för att ta mig hem...Inte bra, inte bra... Jag förstår inte hur folk klarar stressen... Jag...Nej, det gick inte. Sen åkte jag en av de blåa bussarna osså och där var det kaos på högsta nivå. En kvinna med tvillingbarnvagn skulle på samtidigt som en invandrarfamilj med barnvagn... Invandrarfamiljen kunde inte svenska och det blev många sura miner och hårda ord mot dom och det gjorde mig väldigt ledsen att se. Att vi inte tar bättre hand om varandra...Främlingar... Nej, idag är inte jag som jag ska och min omgivning verkar sné så ni ska få en text om Terapi som jag skrivit förut... efter att jag tappat tålamodet på att vänta på Hjälp. Jag betalade för Dansterapi...en gång. Ni får mer än gärna diskutera Terapi, och de långa Väntetiderna, innan man får det utan att betala en veckoinkomst...


Terapi ska vara en form att växa- i
Livet är fantastiskt
Fruktansvärt
Men VI ska lära oss att se måttligt på den saken
Inte fara i väg
Uppåt Neråt
För vår egen skull ska VI låta bli
Det blir så jobbigt annars
Och detta med sorg, rädsla och död
Jo, det kanske vi hinner komma till lite längre fram
Men först ”Jag ska hjälpa dig att se dig själv”
Åh, tack
Men jag tror ganska mycket på min egen syn
Jag har vänner som ser mig
Jag har min tro
På vilket sätt är detta terapiande annorlunda?
Detta pratande?
”Jag ger dig inte mina åsikter, jag påverkar dig inte”
Nehej, så du säger bara den objektiva sanningen
Som INTE ska påverka mig…
Vilken religion som helst är mer öppen med sitt syfte
Att komma med sanningen för att påverka
Med terapin är det lite tvärtom
Men ändå behöver terapin inte kämpa för sin trovärdighet
För vilka alternativ finns? Herre Gud! Religion!!!!?
Vi är väl ändå civiliserade varelser som gjort oss fria från vidskepelse?
Vi behöver inget annat än den ”objektiva terapisanningen”. Halleluja!
Med terapi är det lite som med marknadsekonomi.
Med en lagom dos terapi blir man helt enkelt en god samhällsmedborgare.
Vilket i dagens samhälle betyder en god konsument.
Det kostar 700 kr i timmen att få den objektiva sanningen.


/ Miss Lyckad

Inga kommentarer: