tisdag 22 januari 2008

Dansterapi?

ÅH, helgen har gått och jag har inte blivit klokare... mår ganska bra och känner mig känslomässigt ganska stabil. Klart jag vill gråta när jag sitter och talar med en underbar äldre man som haft X antal hjärtattacker och tror sig närma sig döden. Jo, det är klart jag vill gråta. Skrika.
Jag vill bråka när jag ser på tv att frågan om homosexuella äktenskap fortfarande är på tapeten. What is The fucking problem?! Hur efterblivna får samhället och kyrkan vara?! Alla som älskar med äkta kärlek i sitt hjärta ska få gifta sig om de så behagar. Vem är någon att förbjuda kärlek.... oj oj oj ett Tema att slå sig blodig på.

Kolla till höger! Alltså på skärmen. Där står FÖRFATTARBLOGGEN. King ink Förlag har startat en blogg för sina författare för att föra kulturdebatt=). Hålla kulturen levande. Jag tror att även andra författare är välkomna att uttrycka en åsikt! Halleluja! Jag hoppas ämnena där blir skarpa och spetsiga. Jag ska så klart oxå skriva en rad eller två där efter accepterad inbjudan.

Idag ska jag till min handläggare på psyket. Nu börjar utredningen om vilken sorts terapi som är mig mest lämplig... om jag ens får någon...SUCK. Sådan är dagens vård. Kommer ni ihåg killen som spettade flera personer på en t-bana i sthlm med omnejd för ett par år sen... Han hade sökt hjälp.
Innan jul sa jag till psykologen på psyk att jag var rädd för mig själv ibland för att jag var så otroligt agressiv. Jag sa att jag inte kunde garantera att jag inte helt plötsligt bröt ihop och slog ner någon på stan.
Mmmm, ok, sa hon och sen tog hon fram sin almanacka och kolla om vi kunde ses om Två VEckor. Inte så konstigt att impulsivt psykhjälpssökande våld sker då och då...
Jag vill ha kognitiv terapi. Få hjälp! Så jag hoppas att jag får det om sisådär ett år... för väntetider det är det garanterat!

Inga kommentarer: