tisdag 8 januari 2008

Arbete för världen utan krav på yrkesutbildning sökes.

Jag yrkar på ett intressant arbete.
Helst inte medlemsvärvare åt välkänd ideellorganisation.
Hur kan man tänka annorlunda när man går efter någon?

Jag tänker att livet antagligen tar slut före pengarna.
Att jag nu har självförtroende nog att vara fet.
Att det vore härligt att ha råd med en solsemester.

Fast det är lätt för mig att välja något annat.
Jag åkte några mil bort från jorden och kom tillbaka.
Jag skräms inte av nedskärningar.

Arbetet går ut och skaffar dig sådana erfarenheter.
Jag skaffar mig ingen bitterhet.
Helst sitter jag här lite i skymundan.
Hur kan man känna sig själv när man är rädd för någon?

Jag är rädd för det som jag inte förstår.
Att det skulle vara något unikt påstår jag inte.
Att det vore härligt om det var det.

Fast de flesta försöker att utvecklas.
Jag som åkt lite tunnelbana har sett det.
Jag är förstås ofta ute och cyklar.

Arbete-Fast har jag hursomhelst.

Inga kommentarer: