lördag 12 januari 2008

* Hör bar het *

Ni kan inte få ut ur mig
Fattar ni inte
Jag blir inte tillfredställd
Inte ens jag kan få ut ur mig
En lördagseftermiddag utan något att göra
Hela världen har blivit tråkig
Ni kan inte få det upp ur mig
Det kommer inte bara sådär
utan handling
Inget hittar till sitt hörn
för ingen hör hemma
Hör du?
Hör du var?
Taket är så grått
mjölkfilsfärg
Min fontanell är en stor bula som slagit i
Jag kan inte resa mig raklång
Jag kan inte få det rakt ur mig
Jaha kom hit då så hittar vi på något
Äter som alla andra dagar
Ser en film som går i repris
precis som jag
går en sväng
svänger om
svänger av
banan
Rita mig i din hetaste färg
Slicka mig med din skarpaste tunga
Lämna ett avtryck på mig som jag minns
i alla mina dagar
utom igår som är
idag för imorgon
Jag kan inte få något i mig
så länge ingen skriker så jag hör dit
Hör när jag är hemma
Inget svar och ni får inget ut ur mig

Inga kommentarer: