lördag 24 maj 2008

* Miss Lyckad -Vägen till kärlek *

Jag har till och från under flera år läst i "Vägen till kärlek -Frigör dina inre krafter" av Deepak Chopra. Jag gillar boken, men trots det har jag än så länge inte tagit mig igenom hela. Det där med kärlek tar sin tid... I slutet på boken står en massa Sutror som jag vill dela med mig av för dom är så vackra och glädjande. "Begrunda kärleken varje dag. Av kärleksfulla tankar växer hjärtat. Kärleken har många former - du väljer själv vilken du vill uttrycka."
"Att älska oskuldsfullt är att tillåta en annan människa att uttrycka vem hon är."

"Sann kärlek är här och nu. Vad du minns av det förflutna eller förväntar dig av framtiden är bara en skugga av kärleken."

"Ett hjärta som lärt sig känna tillit kan finna frid i världen."

Med dom orden vill jag önska Dig en Underbar dag i solen. Må kraften vara med dig.


/ Miss Lyckad -Virvlar i kärlekens storm -

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack. Det behövdes.

Vera sa...

Hej!
Vill du ha 2 st VIP-biljetter till kvällens stora modefest i Borås?

Jessica sa...

Kärlek är komplicerat. Finns ju i så många skepnader. Det finns ju så mycket att älska...

Gisan sa...

Han har så mycket klokt att komma med. Jag har några av hans böcker i hyllorna här hemma. Kramar...

Anonym sa...

Det var fint tack!
Ha en underbar dag..och du fick mig att dikta dig en dag i mitt huvud..får se när det kommer ut därifrån..du är en inspirerande person :)