torsdag 15 maj 2008

* Miss Lyckad - Älska, Älska, Älska Dig *

Jag såg på nyheterna igår. Jag brukar inte se nyheter och jag kunde inte riktigt hänga med. När jag förstod att dom bytt från katastrof till hockey på en millisekund så kände jag mig trög och jävligt blassé; Här sitter jag med en popcorn skål i Sverige å...
Jag tänker att Nostradamus och Edgar Casey kanske hade rätt till slut... Dom förutspådde att delar av världen skulle gå under genom naturkatastrofer... och jag tänker samma tanke som jag tänkt tusen gånger VI MÅSTE GÖRA NÅGOT, och då inser jag att det är så stort och att alldeles för många mår dåligt här, ja, här; av mina bloggvänner, av olika anledningar och att idag skulle vara en sån dag då vi tänker; "Think Global, Act Local". Inifrån och ut...
Lyssna på Texten, verkligen lyssna




Och gör det du kan.

Ja, jävlar i mig!

/ Miss Lyckad - Klart jag kan -

18 kommentarer:

Anonym sa...

Är du politiker? Om inte så borde du vara det!

Maria Yvell sa...

jag håller helt med dig om att alla kan... men det som gör att jag känner sådan frustration många gånger är att folk är för bekväma... kanske är det så att många håller på att vakna upp just nu... men allt för många gånger hör jag folk som säger att "de vill..." och "de kan...", "och de borde...", men sen händer inget... inget mer än zappandet framför tv:n... kanske är det för att man är rädd och för att man känner sig liten, kanske är det för att man inte vet hur man ska kunna... kanske är det bristen på att känna att vi alla hör samman som står i vägen...

Kramar Maria
http://yvell.blogg.se

Anonym sa...

Jag såg på författarbloggen under recensionen av din bok att någon vet vem du är och att det skulle bli skandal om det kom ut.

Anonym sa...

Hej Miss Lyckad.
Jag vill inte låta okänslig, men jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ställa upp på en intervju. Jag har nämnligen ett skolarbete om manodepressivitet och det skulle vara intressant att få veta hur det är "från andra sidan". Jag hoppas att du skulle tycka det var okej och i så fall kan du väl adda min msn : "Hejjagheterhannah@hotmail.com" så pratar vi mer där?
Kramar Hanna

Anonym sa...

tack för din kommentar. kan man köpa din bok på nätet? många kramar milla

Miss Lyckad sa...

Hej Milla!

Du kan köpa min bok på alla internet bokhandlar, Adlibris, Bokus, Wettergrens, u name it, men att beställa den på min blogg e nog billigast, den beställningen går direkt till förlaget, 69:- plus frakt... Eller om du bor i Sthlm så finns den i en bokaffär på Mariatorget som tar 57:-... Jösses vilken koll jag har...

Hoppas du köper den och älskar den=)

Mest hoppas jag att du ska må bra!


Hanna... Jag ska tänka ut ett sätt. Vi kan inte ses då jag vill vara anonym, men jag vill absolut dela med mig av mina erfarenheter... Maila mig på miss.lyckad@kingink.se

/ Miss Lyckad

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

2008-maj-15 @ 15:44

Anonym sa...

Bra inlägg (som vanligt)! Det är ganska bra med mig, är tillbaka i bloggvärlden ;). Och supernyfiken på din bok! Ska införskaffa den pronto. Kram från wildhjertat

Anonym sa...

absolut ska jag köpa den :)

Unknown sa...

hej! vad heter låten? Jag blev helt fängslad av den...

kram!

// amy

Marieiskogen sa...

Hej!
Tack för påhälsning.
Vilka många djupa tankar...
Är du kanske vår tids stora filosof?
Det är du nog.
Utnämner dig härmed till handlingsfilosofen av 2008.

många hälsningar//M

Gisan sa...

Jag kan känna igen mig i det du beskriver om nyheterna. Jag klarar inte de snabba kasten från skräckens källare till en aktie som gått ner en procentenhet t ex. Tyvärr får det mig ibland *läs ofta* att inte orka ta till mig nyheterna. Jag är nog inte ensam om detta. Sen gnager istället samvetet för att engagemanget är för lågt... Kramar...

Miss Lyckad sa...

Tack alla Ni för att ni skriver kommentarer. Jag älskar att höra, läsa vad ni tänker om inläggens karaktär, budskap, u know.

Amy fin,

Låten heter Hands, det är Jewel som är artisten och den finns på Spirit skivan. Hela den skivan är underbar.

Kram

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

har läst din bok och recenserat den på min blogg. grym :)!

Anonym sa...

Jag har beställt din bok nu!

Anonym sa...

Miss Lyckad!

Vilken vacker sång. Din blogg fyller en viktig uppgift. Samtalet behövs för att vi ska kunna urskilja vad vi kan göra. Vi behöver även förstå att vi inte är ensamma i vår frustration.Vi kan alla hjälpa någon.
Nu har jag även läst din bok och vill bara skriva att jag är tagen. Tagen av ditt allvar och ditt mod.
Att få med så mycket utan att det känns spretigt.

Jag är djupt imponerad.

Världen blir bättre med dig i den.

Robert

Anonym sa...

Du får gärna ge mig skrivartips<

Frida sa...

Vilken fin låt!! Blir helt....ja, stum!

Hoppas du mår bra!
Kram<3<3

Anonym sa...

Det var en otroligt vacker sång, tack för tipset om sångerskan, ska jag absolut lyssna på :)

Mina händer är stora, dom är mina, och dom kan göra små och stora under, mina under...för dig och för världen, ska jag använda mina händer till nytta för oss alla, för klart jag kan, vi kan tillsammans! Kram till dig du Lyckade!