tisdag 13 maj 2008

* Miss Lyckad - En Naturkatastrof *

Har vi fått nog nu? 10.000 döda, siffran stiger, oj, nu byter vi land, 22.000 döda, 16.000 skadade, ny katastrof...

-Ja, men är det något vi människor inte rår på så är det naturens egna krafter, BULL SHIT!

Det är vetenskapligt bevisat att när vi borrar efter olja, prövar våra/Era,/Deras? bomber så skakas jordplattorna, växthuseffekten... och det SkaPaR.. översvämningar... jordbävningar... väderförändringar...

Har vi fått nog nu? Nu tar vi alla och skaffar oss ett medlemskap i Greenpeace eller annan räddningsoranisation och tar sitt ansvar och GÖR NÅGONTING för vår värld, våra barns värld.


Jag vill att du ska veta att du Kan göra något. Börja med källsortering. Börja ta tåg och buss istället för flyg eller bil. Köp ekologiskt. Ät inte en fisk till då vissa arter är utrotningshotade. Tänk att du är en del av naturen och ta god hand om dig själv.

Nu har vi fått nog!



/ Miss Lyckad - Tillsammans Kan Vi förändra världen -

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, om alla gjorde något skulle det bli annorlunda.

Anonym sa...

Ja så är det ju, och om alla gjorde något en liten ansträngning iaf så skulle det rädda vår planet en liten gnutt iaf!
Får jag fråga hur man kommer till ro med att sätta sig ner och skriva? Jag håller på med en bok men som det ser ut nu inte kommer bli klar då jag inte anstränger mig tillräckligt. Finns det tips hur jag går vidare med boken då den är klar, har inte råd själv. Ha en bra dag!

Anonym sa...

jag fick boken idag. jag är stum. tusen tack. jag slukade den. underbar! du underbara!

och jupp, nu har vi fått nog. ansvar är ändå ett vackert ord ibland.

Unknown sa...

håller med totalt! hemskt är det o öppna tidningen o se alla dödssiffror.... :(

tack för att du finns!

kram!

// amy

Anonym sa...

Bra rutet! Så är det - basta!

Gisan sa...

Jag håller fullständigt med dig! Vissa saker gör jag, men det finns så mycket mer att göra. Jag har sagt till att jag tycker att det ska finnas sopsortering på vårt bostadsområde. Jag sorterar det jag kan. Men kompost t ex... Var ska jag slänga det? Sen är det fadderbarn och hjälporganisationer... Det finns hur mycket som helst att göra. Mitt mål är ett fadderbarn i varje världsdel. Kramar...

Miss Lyckad sa...

mie, att skriva ska vara roligt. Det är min drivkraft och att jag skriver om något som eldar upp mig. Att skriva klart... Då är det åsneenvishet som gäller och att sitta kvar, även om det inte kommer några ord så sitt kvar!

Sen när du är färdig så kolla upp vilka Förlag som ger ut din typ av böcker och skicka in i pappersform dit tillsammans med en synopsis. Ett och ett halvt rDAVSTÅND SKA D VA PÅ TEXTEN. Oj. Lycka till =)

Leopardia, Jippi. I love that you lööööved it.

Amy, World saver å Gisan, Let´s save the world!

Kram


/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Gisan sa...

Jag blir lite full i skratt när jag läser "Gisan Let´s save the world". Jag har en vän som kallar mig för Gisan "save the world" Dahlström. Oftast när hon tycker att jag lägger för stort ansvar på mig själv och för lite på andra. Jag ser inte mig själv så, men... Kramar...

Miss Lyckad sa...

Hi!

Jag har alltid tyckt att jag haft bra instinkter. Men du, det kanske är sant...du räddar världen...

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Anonym sa...

Hej du fina!
Har nu läst din bok två gånger, och kan inte sluta läsa.
Jag sugs in av dina ord, och jag känner igen mig i så mkt av det du skriver.

Du är en helt underbar människa,
och jag är så glad att jag fått "lära känna" dig!

Kramar Malin

A home far away sa...

Ja håller med dig. Jag känner en tjej från Burma och hon har lidit nåt enormt pga ovissheten gällande hennes anhöriga i landet. Fruktansvärt!

Gunilla

Miss Lyckad sa...

Malin!

Mitt hjärta blir sprängfyllt av glädje av dina ord. Jag är såååå glad att få positiv respons på min bok!!!

Jag vill att den ska inspirera!!!

Kram

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Anette sa...

Usch ja...som vi behandlar henne, Moder Jord.
Jag tror tyvärr att ett problem är att vi ibland får för MYCKET information så vi orkar inte bry oss fullt ut.
Samma sak med alla dessa katastrofer överallt.

MEN Amor Vincit Omnia, Kärleken övervinner allt....

(Jag har precis beställt din bok, vill du ha en recension på den?)

Miss Lyckad sa...

Jag Vill Absolut ha en recension!!!

TACK, för att du köper min bok.

=) =) =)

/ Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig! -

Anonym sa...

Tack för boken,Jättekul!!.. läser intresserat...så träffande emellanåt!

Visst är det lite snett när man kör som jag kör miljöbil..å det är lika dyrt att köra på bensin :?...var är logiken idet...

Ha en underbar morgondag!

Unknown sa...

Hej! Tänkte lämna min nya adress till bloggen!

http://myownkindofsilentviolence.blogspot.com

Kram!

// amy