onsdag 7 maj 2008

* Miss Lyckad - Meningen med Livet *

"Med tanke på hur jävla länge jag ska vara Död,

så finns det fan i mig en poäng i att verkligen Leva"


Kära Läsare!

Tack för era kommentarer. Det är ett stort steg i mänsklighetens utveckling att våga öppna upp oss för varandra. Ta bort schablonbilder och bara vara sitt eget Underbara Jag. Och det är Du, Underbar, vare sig du förstått, tror eller vill veta det.

Att vara behövd, Våga vara behövande, Ta hand om sig själv, Älska sitt inre och sitt yttre, Hitta sin egen trygghet i sitt eget självvärde, känna sig själv, självförtroende, SE sina medmänniskor, Vilja hjälpa till, Ta sin plats, Höja sin röst, Leva.

Jag tror att alla dessa saker faller samman och i grunden, självklart med en massa lager på, men i grunden vilar endast på en enda sak.
Vad är meningen? Vad är meningen med mitt liv? Vad är meningen med att jag gör det eller det... vad spelar allt för roll? Känner ni igen dom tankarna?
Det gör jag.
Jag tror att alla egentligen söker efter sin mening, det som får alla handlingar att betyda något. Och jag tror mig ha kommit på hemligheten bakom det, i alla fall för min egen del.

Meningen med mitt Liv är vad jag säger att det är!

Jag tror att allt bottnar i det. Jag säger och tror med hela mitt hjärta att min mening med livet är att förändra den här världen till det bättre. "En annan värld är möjlig." Det är det som ligger bakom alla mina tankar, känslor, mina handlingar. Och i och med att jag har min "uppgift" så spelar det andra inte lika stor roll, vikten, mitt utseende, utbildning, klär jag mig rätt... Det är inte för mig bara Vad det är utan VAD JAG SKA HA DET TILL! Min kropp är Underbar för att den hjälper mig att skriva det här nu och det är ju det som är min mening.

Jag tror att Du vet vad du ska göra. Och då menar jag inte vad man ska jobba med (det kan ju va bra oxå) Utan vad det är i ditt hjärta som får dig att Fatta ELD, får dig att brinna, ger dig energi som du kan ge till någon annan.
Vad fyller ditt batteri med glädje?
Det är din Mening och sen bestämmer du vad du ska gör med det! And do it with Love.

Tänk en gång till på citatet som startade dagens inlägg.

Kärlek!

/ Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig! -

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det var det bästa jag någonsin har läst. Så insiktsfullt, så hoppfullt jag hittar inte rätt ord. Jag är full av liv just nu.
Tack.
Kram Sandra

Anonym sa...

fyfan va bra

Daniel

Yvonne sa...

JA en annan värld är absolut möjlig! Ju fler som tänker som du, desto större förändring. För det är vi som skapar världen med våra tankar och våra handlingar!
Och jag håller med dig och min dotter som sa när hon var c.a 4år; Jag ÄR underbar!!
Varm kram till dig, och alla andra underbara människor "därute"/härinne"!

Doghead sa...

Kloka ord som e bra för själen!

Anonym sa...

Jag e kär i dig.

Frida sa...

Du skriver så JÄVLA BRA!!!!!!!!!!! Tack för att du och ditt skrivande finns!

Kram på dig

Gisan sa...

Ett mycket mycket tänkvärt citat som träffar rakt in i hjärtat på mig som så ofta tvivlar. Idag har jag dock fått flera anledningar att titta framåt. Min kreativitet har fått vatten på sin kvarn. Det är en typ av livskvalité :-) Kramar...

Anonym sa...

Mycket mycket mycket bra skrivet !
Kram från Nalle

Anonym sa...

Kära Miss!!! På fredag, kl 19.00 på ett ställe som heter Copacabana ... Hörs?

Anonym sa...

Du är min förebild.

Anonym sa...

personligen så älskar jag uttrycket: "Du skapar din egen verklighet". så jävla sant! .. och där kom den igen, min tourettes :P

Doghead sa...

Tack för viljan att ha Kraxmaskin :).

Jag mår jättebra. och visst sitter jag inne, men inte på någon fabrik i varjefall. Dottern e lite hängig o då e jag hemma.

Ser fram emot boken din o hoppas den kommer vilken dag som helst. Måndag efter 9:e menade daniel, men kanske tidigare.

Ha det fint.

Du är en fantastisk kontrastrik figur. När du är sol lyser du åt alla! Om natten är du stigen för andra. Jag gillar dig och det du du gör känns påtagligt angeläget i det rådande samhällsklimatet. Vet inte exakt vad din hemlighet är, men fortsätt brinna så där snyggt som du gör!

Voff

Anonym sa...

gudv ad bra du skriver .. tack för dina fina kommentarer!! :)

Anonym sa...

Jag ska försöka komma ihåg den meningen när livet känns allt för jobbigt.

Anonym sa...

snor citatet! Det var ju oerhösrt sant.

Anonym sa...

fina fina miss lyckad! jag har legat nerbäddad och sjuk.sen har jag lidit lite av jagskiterialltochharingetattskriva också. så bloggen har tyvärr blivit lidande de senaste två veckorna. men jag ska kicka liv i den senast i helgen! härligt att höra att du är tillbaka! ser fram emot att läsa din bok =)

Anonym sa...

Kan bara hålla med dig... Du har så rätt, och desutom har du förmågan att uttrycka det så man berörs! Tack!
Hoppas jag inte gjorde dig deppad btw, med mitt inlägg på min blogg igår...Men tack för din kommentar i alla fall!

Anonym sa...

Du skriver så bra! Underbart"! :)