torsdag 22 maj 2008

* Miss Lyckad - Den Bästa Mors Dag Presenten -

På söndag är det Mors dag. Och vad jag ofta tycker vi glömmer bort är just att det är Mors dag. ( Egentligen tycker jag alla dagar ska vara dagar som för alla har en innebörd, en anledning till att ge kärlek.)Kapitalismen har slagit upp sin gigantiska butik och gör reklam än här än där för en massa onödiga saker att köpa till sin mor. Saker är inte uppskattning, en kram eller en insats är det. Jag tänker så här; En Mor älskar sina barn och ömkar för de barn som inte har föräldrar, ett hem, barn som arbetar, svälter... Vad kan vara en bättre present än att ge Mamsen gåvan att bli;

!VÄRLDSFÖRÄLDER!

http://www.unicef.se/

Som Världsförälder hjälper man inte bara Ett utvalt barn utan ALLA barn som behöver det. Det låter fantastiskt!

Think Global, Act... just Act!


/ Miss Lyckad - Kärlek till ALLA mammor, wherever they are -

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du hittar så unika vinklar på allt. Jag blir ständigt imponerad av ditt stora hjärta som verkar räcka hur långt som helst. Efter den 25e ska jag köpa din bok.

Kram, Åsa

Anonym sa...

Jag uppskattar dina kommentarer jättemycket, det gör jag verkligen. Jag gillar också att läsa i din blogg jag har bara känt mig så värdelös och dålig på sista tiden att varenda kommentar jag börjat skriva på till dig känts så dålig att jag har gett upp halvvägs.

Förlåt.

Miss Lyckad sa...

Fina du!

Allra käraste. Tro mig när jag skriver; Jag bryr mig om dig! Tro mig när jag skriver; Att jag tycker om dig precis som du är.
Du behöver aldrig prestera inför mig. Du behöver ingenting. Du behöver inte kommentera. Inte läsa.

Det finns inga måsten. Du är vacker som du är, hur du än är.
Jag vill hjälpa dig, utan att få ngt tillbaka.

Stor kram

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

va en fin idé:D

Gisan sa...

Idag kom din bok till mig :-) KRamar...

Anonym sa...

Åh, så söt du är :)

Jessica sa...

Det låter som en väldigt bra morsdags gåva. Vilken mammas hjärta har inte krossats i tusentals bitar närman ser ett utsatt, svältande barn på nyheterna. Tänk om alla mammor fått det denna dag, vad många barn som fått det lite bättre då.
Ha det bra