måndag 5 maj 2008

* Miss Lyckad - Allt fler tjejer skär sig! *


Jag försöker meditera varje morgon. Visualisera allt det som jag tycker är vackert i den här världen. Naturen, personer jag älskar som gör saker dom tycker om att göra, se ljus och kraft som strömmar omkring och vaggar oss i lycka, hälsa och frid.
Sen vaknar jag när jag satt på datorn. Varje morgon. Är det inte mord så är det våldtäkt, är det inte våldtäkt är det pedofili...(det är ju oxå våldtäkt...) misshandel, hatbrott, u name it. Och bredvid dom artiklarna i tidningen, på nätet, är det reklam för bikinis, halvnakna tjejer, smala tjejer, snygga tjejer, säkert lyckliga tjejer, åtråvärda, älskade tjejer...

Ja, det är väl det jag ska tro. Att alla andra är mer lyckliga än jag? Jag läser om lemlästning, jag blir sårbar, tittar över på det där fjuniga lilla ansiktet och tänker; Jag vill vara hon. Jag glömmer nästan bort den där våldtäkten, eller drömmer jag mig bort...? För att jag inte orkar ta in ännu en Våldtäkt?
Ja, det är väl det Dom vill jag ska göra. Jag tycker att blandningen för det första och sista är rent Tacky. DEt går bort, Ta bort det.
Mina tankar går till alla unga tjejer i vårat land, i hela världen. Den här osäkra världen. Allt som händer bara staplas på varandra. En har knappt hunnit bli mördad förrän någon hittas instängd i källaren...


Jag vill veta, Tjejer, ja, och killar! Vad tänker Ni om vår värld? Är ni rädda för att gå ut på kvällarna? Tror ni att livet kommer bli bättre om ni bara går ner dom där tre kilona? Mår ni bra i det här samhället? Vad skulle ni behöva?


Känner du dig Behövd?


/ Miss Lyckad - en annan värld är möjlig -

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej=)
Blir lika glad varje gång jag kommer in och ser dina inlägg.
Du gör mig stark Miss Lyckad! <3

Jag kan hålla med dig i det du skriver, det är så mkt hemskt som händer
varje dag. Man vill knappt läsa tidningar längre! :(
Och för att svara på din fråga, så ja.. jag är rädd att gå ut på kvällen
om jag är i en stad. När jag är hemma på landet (dit jag snart flyttar), då känner
jag mig trygg. Men i en stad, nej.

Och ja, hur patetisk jag än låter, så tror jag
att livet blir bättre om jag går ner dom där 3 kilona.. jag tror verkligen det..

Och på frågan vad jag skulle behöva.. jag vet inte.
Mindre press från media kanske?
Mindre press på hur man ska se ut, ska vara, ska tänka..
eller, jag vet inte.

och nej.. behövd känner jag mig inte..
jag menar, man får knappt några jobb, man behövs inte så..
och nej, jag är inte behövd..
hemskt, men sant.

Tack att du finns,
det sista du skrev -en annan värld är möjlig-, det får mitt hopp att
sakta men säkert komma tillbaka <3

Kramar Malin

Anonym sa...

Hej Miss Lyckad.

Jag håller också med i det du skriver. Igenkänningsfaktorn är väldigt hög.
Ja, Livrädd är jag så fort solen gått ner och inte bara i städerna längre. Våldet flyttar sig utåt. Jag känner mig ständigt hotad.
Vad gäller min kropp så skulle jag nog inte vara nöjd trots att jag såg ut som hon på bilden. Media har trissat upp det till en gräns att jag förlorat idealet. Alla andra ser alltid bättre ut än jag.

Nej, jag behövs inte.

Kram Sandra

Anonym sa...

Jag orkar faktiskt inte ta in tidningarnas nyheter. Jag överlever knappt i min egna lilla bubbla av avskildhet med allting som händer mitt huvud och allt det som mina demoner gör så jag orkar helt enkelt inte ta in det.

Oftast gör det att jag känner mig som en empatilös människa eftersom jag inte kan ta in det men jag vet inte var jag ska börja.

Vad jag skulle behöva vet jag inte men jag skulle behöva mindre av mina demoner, det är en sak som är klar.

Kram!

Anonym sa...

Jag blir förbannad. Och det är för att jag är kille och då är det liksom som att jag inte räknas eller gör jag det? Det är skit jobbigt att veta att det kanske är mig ni är rädda för fast jag bara är en helt vanlig kille som också är rädd. Vad ska vi killar göra? Och på frågan om att behövas så måste jag säga att jag inte tänkt på det så det blir inget svar, men jag tyckte det var en bra fråga och jag ska tänka pådet.

Anonym sa...

ja, det är klart att man blir påverkad. det har faktiskt gått så långt att jag undviker att läsa de artiklarna och försöker istället fokusera på det som man mår bra av. jag blundar inte, jag vet att allt det där finns, men det blir helt klart för mycket..

Anonym sa...

Word!

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade hit för första gången idag och blev helt uppslukad av dina inlägg. Jag tror jag läste alla du skrivit. du är fantastisk.

Gisan sa...

Ja jag känner mig behövd och det är nog det som räddar mig. Att jag idag är behövd på ett sätt som gör att jag ibland kan vara bara "behövande". Det räddar mitt liv. Kramar...

Unknown sa...

Hej Miss Lyckad!

Gripande inlägg...

Jag håller med Malin som kommenterat ganska mycket.
Jag är rädd för att gå ut. Inte bara på kvällen, utan även på dagen. Så mycket skit händer även när det är ljust ute.

Jag kämpar ständigt för att hitta en vikt som jag är nöjd med, ett utseende som jag kan känna den minsta lilla stolthet eller nöjdhet med. Men jag tror inte att jag kommer hitta det, jag tror inte att det finns ett sånt utseende, och jag tror inte att jag kommer överleva om jag når min målvikt.

Jag behöver trygghet. Det vet jag. T R Y G G H E T. Söker ständigt efter tryggheten.

Hm.. Behövd? Nej, är nog mitt första svar, men sen så tänker jag efter, och då dyker de personer upp, som ringt och frågat efter mig, mina vänner som jag pratar med, som jag märker kan lätta sitt hjärta, sina tankar och sina känslor hos mig. De får mig att känna mig behövd. Så egentligen kanske jag är lite mer behövd än jag först tror och känner mig. Om man bara tänker efter...

Du är verkligen fantastisk, vet du det!?!

Kram
// amy

Miss Lyckad sa...

Tack för att Du delar era tankar, känslor och ord med mig. Jag är väldigt tacksam över att just Du skriver.

Jag kommer att följa upp och diskutera det här ämnet som jag anser vara extremt viktigt imorgon, onsdag.

Tappa andan kram.

/ Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig! -

Anonym sa...

Hej. Jag har skickat ordern till ditt förlag och väntar nu med spänning på din bok.

Vårat samhälle blir farligare, kallare och mer främmande för varje år som går.
Det skulle inte skada om människor kunde visa mer kärlek. Då skulle fler känna sig behövda tror jag.

Gunilla sa...

Tack för dina härliga kommentarer som du ger mig! Klart att jag kommer att köpa din bok! Ska ladda upp med några nya böcker inför semestern och hoppas på att läslusten vill återkomma. Den har legat i dvala ett tag nu... Din bok kommer att inhandlas, jag lovar!
Var rädd om dig, vännen!
Kram Gunilla

Anonym sa...

Åh, vad jag håller med dig. Tacky är precis rätt ord.
Jag skulle vilja svara den anonyme killen som undrade vad killar kan göra; börja med att säga ifrån. det behöver inte vara i så stor skala, men sluta acceptera att polarna drar dåliga skämt om kvinnor, försök förändra kvinnosynen på dem i din närhet, så blir det som ringar på vattnet. och ringar på vattnet är fint.

svar: växter är underbara! jag kanske inte vill bo i en regnskog ;) men några små plantor att prata med vill jag ha :)
har inte fått boken än, men det är ingen panik, de lär ju ha mycket att stå i just nu, så här snart efter boksläppet, så jag tar det lugnt och ser framemot när den väl kommer, helt enkelt :)

kram på dig vackra själ, vackra Miss Lyckad!