söndag 15 juni 2008

* Miss Lyckad -Nu har jag en hel Fallskärm *

Det är rätt lustigt. Jag började min karriär för en väldans massa år sedan och innan dess så jobbade jag väldigt hårt för att just Jag skulle bli den som "slog igenom". Jag hade en ganska stor vänskapskrets och några få väldigt nära vänner. Så När det sen Hände.
Min karriär började brinna och jag hettades upp och var stormförtjust och gick upp i allt till en början. När det väl hände så hände det verkligen, ketchupeffekten.

Så där stod jag helt plötsligt med ett ansikte som var igenkänt vart jag än gick. På Konsum sneglade människor i min gröna plastkorg samtidigt som dom låtsades nonchalera mig. Det var nytt, Spännande, Omvälvande. Det var faktiskt väldigt läskigt. Och Ensamt, det var ensamt.
Mina vänner som jag hade nära mitt hjärta var jag så övertygad om skulle vara glada för min skull. Att just dom skulle finnas vid min sida och stötta i vått och torrt.


Det gjorde dom inte.


Istället var det personer som jag inte förväntade mig något av som klev fram och verkligen gav mig en vänskap jag behövde under en tid av Förändring. Dom flesta andra visade en avundsjuk och missunnsam inställning till mig eller ett bemötande där dom trodde dom kunde vinna något på att vara nära mig och själv få chansen att "glänsa".


Jag fick inte tro att jag var något.



Jag har alltid vetat att jag är någon. Det är Alla.



Det är svårt att veta vem någon är. Även efter många år av vänskap. Vi förändras som sagt ständigt och jag i alla fall har lärt mig att låta livet och bekantskaper ha sin gång. Njuta idag, varje dag. Känna lojaliteten och tilliten så länge den finns där.

Det finns människor som har ett skyddsnät till just Dig. Du kanske inte vet vem/vilka dom är ännu för dom har inte haft chansen att visa det.



Bara en liten Tanke På Tal om Who You Are...



Le!



/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

8 kommentarer:

Doghead sa...

hej missen.
kommer du berätta vem du är någon gång tror du? apropå temat identitet och vem man är.

ha en trevlig söndag lilla spinn!

kullervilla sa...

Din bok trilla ner i postlådan i veckan, tänkt ha den som semester lektyr. Men var tvungen att tjuvtitta i början, fick nästan hicka ;=) Ser fram mot att läsa den i skuggan på en sandstrand…längtar…
Angående vänner så finns det ett bra Latinskt ordspråk… En sann vän är en sällsynt fågel.

Tror man kan bo i ett växthus, man kan allt man vill :=) eller…

Kramizar//kullervilla

fideli sa...

Så jag känner igen det du skriver här även om jag inte har jobbat för att "slå igenom" men nog har också jag fått min beskärda del av människor runt mig som inte alltid har varit det de gett sig ut för att vara.

Ensamt, det är ett ord jag alltför väl lärt mig att stava till.
Tror jag ska beställa din bok, du har gjort mig nyfiken./Fideli

Jessica sa...

Idag skickar de din bok till mig. Är spänt förväntansfull

Anonym sa...

Du är så fin...

Anonym sa...

Ush jag förstår din rädsla.. Är så jävla rädd att det ska hända mig själv! Och jag förstår din ensamhetskänsla... Man hamnar i ett centrum där man aldrig tidigare varit och inte många vet hur det är att stå där.. Jag är fortfarande rädd för den platsen, därför har jag valt att inte delta så aktivt som Manuela i media.. Men förhoppningsvis släpper rädslan så att man kan njuta av framgången istället!

Och njut! Det är du värd!

Gisan sa...

Det är lustigt hur man går sönder någonstans på vägen. Vi föds ju med en naturlig känsla av att vi är någon och kan något/mycket. Men sen får många det förstört på vägen... Kramar...

Anonym sa...

du tycks ta upp alla de ämnen som jag går och grubblar på :)! vid minsta förändring så tycks allting runtomkring också förändras, som en märklig effekt.

de man trodde alltid skulle stå vid ens sida försvinner och nya människor snubblar in i ens liv. förändring i all ära, men ibland blir man faktiskt jävligt trött.