söndag 8 juni 2008

* Miss Lyckad - Jävla Manshatare! *

Hm. Jag har fått X antal mail om att jag hatar män! Att jag korrumperar kvinnors hjärnor till att vara så Självständiga att dom inte behöver sina män längre. Att det är en farlig vridning jag gör med sexualiteten, vad nu det betyder? Att jag är en jävla Fitta som använder ord som Knulla i boken... Att jag inte borde ha rätt att Uttrycka mig.

Det är bara mail från upprörda män. Och ännu mer upprörda har ni blivit nät jag vägrat förklara/ försvara mig eller Väntar ni på att jag ska Backa? Bli rädd?...


Till Dessa Män; Här får ni erat svar;

Vad har män och moln gemensamt?
När de dunstar blir det en bra dag



Vad är en man i saltsyra?
Ett löst problem



Vad säger en man som sitter i vattnet till midjan?
Det här går över mitt förstånd



När är en man värd 10 kr?
När han hämtar kundvagnen



Vad är skillnaden mellan en man och yoghurt?
I yoghurt finns det kultur



Vad kallas män som mist 90% av sin intelligens?
Änkemän


Läs boken en gång till vetja. Kanske kan någon hjälpa Er att förstå?

Och till dig som mordhotade mig på grund av min bok... Läs Tidningen, Skaffa dig perspektiv!
Eller Förhandsbeställ Uppföljaren...

Tid att Älska!
/ Miss Lyckad - Jämlikhetism i mitt hjärta-

14 kommentarer:

Anonym sa...

Är det sant? Blev du mordhotad. Det är inte okej.
Jag förstår att det är jobbigt för män att läsa boken.
Kan de inte göra något konstruktivt av sin ilska istället, som att hitta en man som sexuellt ofredat en kvinna?

Du är stark Miss Lyckad. Någon att se upp till.
Tack.

Kram Sandra

M sa...

Det här går över mitt förstånd, hahahaha! Fan vad bra!

Vet inte vad jag ska säga. Otäckt att bli mordhotad. Testosteron i stora doser borde sjukdomsförklaras.

Tack för kommentaren på min blogg. Kram till dig också fina du.

Frida sa...

Blev du mordhotad?! OJ! Absolut inte okej!

Tack för kommentaren iallafall!

Du är stark du! Jag ser upp till dig ska du veta

Kramar

Anonym sa...

läskigt det där, vet precis vad du pratar om. alla destruktiva kommentarer jag har fått har jag fått av män. föga förvånande :P

Anonym sa...

Fy för helvete!

I vilket fall som helst har jag länkat hit, hoppas det är ok med dig. Det du skriver är väldigt berörande.

Anonym sa...

Jag har inte läst boken eller följt din blogg... Lustiga var dock utdragen om "män" i blogposten...
Men det kanske inte är män du har träffat eller män som kommenterar din bok...
Okej de ser ut som män, de kallar sig män, de uppträder som de tror en man skall uppträda och vara...
Men jag tror inte de är män som vi andra män anser att män skall vara...

Gisan sa...

Mordhot måste kännas för dj-ligt! Vad har du gjort åt det??? KRamar...

Anonym sa...

Käraste fröken lyckad.
jag tycker du gör helt rätt i att vädra dina åsikter om odugliga män. De som inte klarar av detta borde helt klart vådaskjutas. Jag vill inte påstå att jag inte tror att det finns bra män, men de är fan inte många nog att lovorda det manliga jävla släktet.
All Hail Miss Lyckad.
Jag har din rygg.

/C.

Doghead sa...

sådana låga tilltag bevisar väl på något vänster vikten av din bok. det är väl de träffade som skriker bort sin skuld? låt idioterna skrika. du är bäst katten o forts'ätt med det

Jessica sa...

Tror att det är män som inte kan hantera sig själva och sin värld som skriver sådana ruttna saker. Avundsjuka kanske?!
Stå på dig, du verkar inte backa i första taget. Kram

Anonym sa...

Jag har nyligen läst din bok.
Först blev jag chockad, jag var inte beredd de vulgära orden. Fast egentligen vill jag inte använda ordet "vulgärt", det känns så negativt.
I vilket fall älskar jag ditt sätt att uttycka dig, precis som du känner och inget snack om saken. Det är beundransvärt och jag är oerhört fascinerad och imponerad.

Jag har läst boken tre gånger, två gåner för mig själv och en gång högt för en vän. Ville känna på hur det kände att uttala dina starka ord, som en liten inblick i ditt liv. Det var mycket intressant och jag är så, vad ska jag säga. Tagen, vilken KVINNA du är. En sådan vi alla ska se upp till, sträva efter att vara - för vår egen rätt.
Älskade kvinna, jag hoppas att du kan göra förändringar. Du har givit mig starka funderingar och jag är en annan människa efter jag läst din bok.
Var stolt över den (eller kanske, ÄNNU stoltare, hihi)

Lät lite läskigt att blivit mordhotad, hoppas att det bara är tomma ord för att försöka skrämma dig. Män blir ofta rädd för framgångsrika kvinnor. Sjukt konstigt egentligen, vi är ju lika mycket människor som dem. (om inte mer, de är mer som djur..)

Forsätt såhär, älskar din bok och din blogg gör min dag, varje dag!

Kram Malin!

Anonym sa...

Att någon reagerar så starkt på det du skriver kan bara bero på två saker. 1. Det träffade där det skulle! 2. Att någon är väldigt, väldigt rädd.
Så fortsätt skriva! Utmana alla trångsynta, insnöade människor. Jag hakar på. Låt oss förändra världen! ;-)

fideli sa...

Apropå korkade män, kika in hos mig och läs min berättelse där, taget direkt ur livet, så ska du få se på en ordentligt korkad man....eller rättare sagt,,,det var det han utvecklades till,,,ett praktsvin av stora mått.//Fideli

Anonym sa...

Visst det är bra att stötta tjejer och tjejers självförtroende. Och visst kan vissa män vara korkade. Men man kan ju inte döma någon beroende på deras kön. Det är lika mycket könsdiskriminering det. Tänker mest på att du la upp mans diskriminerande skämt. Lika känsligt som rasistiska skämt eller liknande. Det är inte bara killar som kan vara korkade, vi tjejer likaså.
Det är också fel av dem som skickar mailen.

Aja, bara min lilla åsikt.