måndag 7 juli 2008

* Yogioman *

För att ta bort onödigt sockerbehov brukar jag efter maten dricka en kopp te. Yogite. Det funkar så bra och jag mår prima i kistan. Vad jag också gillar med det är dom små lapparna med Uppmuntrande, insiktsfulla Ordspråk.

Idag när jag som vanligt tände ett ljus för att se (jag använder aldrig ström, el i onödan) dagens ord, tappade jag andan. Idag var orden speciella. Idag nådde dom mitt hjärta. Idag var jag och dessa ord på samma våglängd. Idag var jag på Det humöret;


To learn, read.

To know, write.

To master, teach.


Jag hoppas att jag kan nå era Hjärtan en dag.


/ Miss Lyckad - Räddar världen med ord, Nääää, ACTION! -

4 kommentarer:

Gullan sa...

Hehe va många bloggar du har....själv har jag fullt sjå att hålla reda på EN blogg:)

Var längesen jag drack Yogi te, det är gott. Jaha, så det är bra mot magen och sötsug säger du....gäller det alla sorterna eller är det en speciell sort du har?

På dig skäller jag inte, kommer bara och puffar lite med nosen :)

Ha en underbar dag!!

Doghead sa...

vilket trefligt te!
ha en trevlig sommar.
26 juli i tv4 morgonprogram så kommer en bok vara med som jag ritat bilder till. skiljer sig ganska mycket från din, men det kan vara kul ändå.

Anette sa...

Våra hjärtan har du redan nått.....

Apropå YogiTe så håller jag med dig, de är supergoda.

Kram

Anonym sa...

jag älskar de små lapparna, de ligger utspridda lite överallt här hemma :)!