lördag 5 juli 2008

* Porr i baspaketet *

Förr var det bara TV1000 som visade porr. Det var en tillvalskanal. Nu ingår porr i Baspaketet hos så gott som alla leverantörer. Porr har flyttat in i våra vardagsrum, sätter en bild av hur sex ser ut. Ungdomar som ska till tror att det är så man ska göra. Knulla hårt och stöna.

Jag pratade med en ung tjej som hade svårt att bajsa. Hon hade haft analsex. Hon är 16 år. Hon sa att hon trodde att hon var tvungen att göra det för att killen skulle njuta...

Har du baspaketet?
Jag tycker att det är FÖRJÄVLIGT att porr ska komma på köpet. Jag har aldrig förstått hur någon kan titta på porr och medverka till att människor, många kvinnor, får sina liv förstörda. Dom flesta är tungt drogade under inspelningarna.
Mitt förslag är att Du ringer den leverantören du har och ber den ta bort kanalerna som visar porr från ditt baspaket. Ju fler som gör det desto bättre. Tillslut kommer det att vara en tillvalskanal igen. Jag skulle vilja att det inte fanns på någon kanal, men... Det är en helt egen kamp.





/ Miss Lyckad -För att vi kan göra skillnad, varje dag -

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bedrövligt! Och eftersom ungarna har så lite tid tillsammans med vuxna förebilder nuförtiden blir det än mer oroande. Är glad över att mina tonåriga grabbar föredrar att döda monster i dataspelen. Tror det är betydligt mindre negativt för deras syn på hur man ska vara som människa än dokusåpor och annat skit på tv - sånt som ungar sitter och tittar på utan vuxna kommentarer till.

Tror jag :-)

Jessica sa...

Hej kära du
Blir helt bestört när unga tjejer säger så. Tydligen är det vanligare att ungdomar har analsex än vanliga hederliga ligg.
Det är inte klokt att de får en sån snedvriden syn på sex, och att ffa killarna tror att det ska vara analt, man ska dra tjejen i håret, och vråla som en stucken gris. Nej...hoppas att alla föräldrar där ute tar snacket med sina barn om hur öm kärleksfull 6 ska gå till. Hur man är mån om varandra. Annars vete 17 hur det slutar. Tänker på alla gruppvåldtäkter osv.
Varma kramar till dig du fina

Anette sa...

Som mamma till en 19-åring och en 18-åring så har jag haft det där pratet.
Deras kommentar var att
"Det fattar vi väl...."

Jamen vad bra sa jag, men om tjejen vill ha analsex då?
"ALDRIG I LIVET" var deras kommentar då :)
Då log jag inombords och önskade att alla ungdomar var lika förnuftiga.

kram världen

Anonym sa...

jag tycker om din blogg ordentligt! :) du är rak och ärlig på något sätt. sådana personer gillar jag. fortsätt så, du rockar! :)
haft en bra dag?

Anonym sa...

Hej! :) Skulle du kunna ge ett bra förslag på ett bokförlag? Tänkte ska börja skriva nu, men vill hitta ett förlag innan helst :) mvh milla