torsdag 24 juli 2008

* I´m Back, Pride and ALIVE *


Hörrni, jag tycker om Er.

Har jag uttryckt det ordentligt?

Du medmänniska. Jag tycker om Dig som du är och jag känner mig lyckligt lottad som får ta del av din stund här på jorden. Lycklig att du tillåter mig att föra in, kanske, nya funderingar i ditt liv som leder till Storslagna handlingar.
Jag tror stenhårt på att när man blir gammal och glad så kommer de flest att ångra det dom INTE gjorde. Det man gjort, well, det kan we deal with. Det där andra... har vi inte alla något som vi undrar över redan nu; "Hur hade det blivit om..."

OM om om Om oM om om, hm, mmmm, ja.

Unna dig Ditt liv. Det är många som glömmer det där med att leva. Kommer du ihåg vad du gjorde förra sommmaren, hi? Det som inte var så viktigt har en tendens att falla bort från minnesbalken.
Jag kommer att minnas dig för den du är. Där inne. Ser jag dig så ser jag hela dig, det är min gåva.

Jag tycker om dig.

Börja förverkliga dom där drömmarna idag. Det är NU som gäller, Nu!
Det skulle vara synd att dö med dammande drömmar.

Till Handling!


/ Miss Lyckad -Läser Prideprogrammet och tycker om -

10 kommentarer:

Anonym sa...

tack för tipsen....ska plöja igenom dem:) hade inlägg den 16 och 17 juli....inte mycket men en början:)

kramar och ha en härlig och fantastisk dag!

kramar maja

Cattis sa...

Livet är bäst i ögonblicket... för då glömmer jag bort att jag måste leva... Jag bara gör det!

Love&Light back at U!

Sofia sa...

Viktigt att inte låta drömmar glömmas bort, sant! Gjorde man det tror jag man skulle bli en riktig surkärring när man kom upp i åldern, i alla fall jag!

Ingen fara, du skriver ju nu! =) Inga björnar i sikte än så länge och förhoppningsvis aldrig då jag är ute.
(även om jag gillar de små (stora) rackarna så vill jag inte träffa på dom ansikte mot ansikte =D)

Ha det bra & Skriv gärna igen!

~ Sofia ~

Gunilla sa...

Tack för ditt besök!
Vi har lärt oss att ta tag i våra drömmar, tack vare vår dotters många påpekanden....
Gör det medan ni lever!
Så sant!

Kram Gunilla
änglamor
http://blogg.passagen.se/pgrrr/

Frida sa...

Hejhej!

Haha jag sa till vårt spöke att inte skrämma mig mer, och det har han(?) inte gjort...

Jag ska flytta till min pappa i Stockholmstrakten...

Kramkram

Frida sa...

Hejhej!

Haha jag sa till vårt spöke att inte skrämma mig mer, och det har han(?) inte gjort...

Jag ska flytta till min pappa i Stockholmstrakten...

Kramkram

Anonym sa...

Hej och tack för din kommentar! Tipsa mig gärna om bra 'faktaböcker'. Jag är också periodare ;-)

Jessica sa...

Skönt att du e tillbaka.....har saknat dina galna, tokiga, sannings-slag i magen inlägg.
Kram kram till dig

Anonym sa...

[Svar på:]

Miss-lyckad:
Hallo ALiving Beauty!

Hm, vilket företag är det??? Gina Tricot?
Själv handlar jag mina kläder i Rättvisemärkta butiker Då jag vägrar ha Barnarbete på min prislapp.

Du, Go Girl!

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

¨¨
*Aurosia:
Åh, du har alltid så förträffliga kommentarer! ;D Inte alls Gina Triccot utan Stylebystars. Jag visste inte riktigt om jag skulle skriva ut namnet, så därför gjorde jag det som en slags ledtråd... ;P Men vet man inte om deras namn så är det ju svårt att gissa rätt, hehe.

Kläderna är säkert helt okej (kvalitetsmässigt) egentligen, men vissa av deras personal är verkligen inte profesionella (enligt min mening). En histora för sig det där. ;P

Det du skriver är verkligen bra...! Så borde fler tänka och världen vore en bättre plats. De hade en intressant artikel om just det ämnet i Amelia för ett tag sedan. Jag hoppas att det många tänkte till ordentligt!
Solstrålar till dig!*

Anonym sa...

Underbara texter :)