onsdag 16 juli 2008

* Oh No, Miss Lyckad, mig lurar du inte! *

"Jag vet inte vad det är för puckon som har Vattenfall, Fortum eller dom där E-on som leverantörer", sa Miss Lyckad. "Asså det är ju billigare med till exempel Kraft och Kultur och dom e helt gröna, asså bara förnybar energi."

"Puckon... Så, vad säger du om vattenkraft då, va vA VA!"

"Jo, jag diggar det. Det är bra."

"Visste Du att det FÖRSTÖR hela älvar! Visste du det VA Va!"

"Eh, nej... Men, jag anser vattenkraft vara bättre än att vi använder bränner fossila ämnen som Förstör Hela Världen. Men, absolut, om det är så att vattenkraft förstör, jag kanske inte är tillräckligt påläst, så flaggar jag Jippi för vindkraft. Tur vi har det alternativet då."

"Jaha. Vaddå, tycker inte du solenergi är bra, Eller?!"

"Solenergi. Jo, det är toppen", sa Miss Lyckad med ett leende. "Det är ju bara en startkostnad på typ 40 - 60.000 pix sen är det ju helt gratis."

"Nej, jag vet inte hur mycket det kostar."

"Eh, jag sa precis det...!"

"Jag har inte kollat upp det."

"Hallå! Jag sa precis att det kostade 40 - 60.000 å sen efter det är det gratis. Jag har precis läst om det. Så är det."

"Ja, fast sen tillkommer det ju en massa saker som kostar."

"Jasså, vaddå?"

"Ja, men alla maskiner behöver ju lagas och fixas och sånt."

"Eh, energin från solenergi är efter monteringen Gratis. Jag tror inte att dom går sönder i ett kick."

"AllA MaskineR GåR SöndeR!"

"Okej... Då kostar det cirka 40 - 60.000 kronor PLUS 5 - 10.000 i omkostnader... SUCK. Du verkar engagerad i den här frågan, vilket jag uppskattar, Vad har du för leverantör?"

"..."

"Jag frågade..."

"Jag har tt...l"

"Förlåt, jag uppfattade inte..."

"JAG HAR VATTENFALL DIN JÄVLA SUBBA!"

End of conversation.
Så såg en del av min gårdag ut... Något att begrunna.
Nu står min resväska packad och taxin är på väg. Jag ska ut på _ _ _ _ _ och kommer tillbaka nästa torsdag den 24:e. Just in Time for Pride=)!
MAke me proud people!

Love u Love u.

/ Miss Lyckad -går på ditt samvete, ja, kanske, rannsaka! -

ps. jag har nu läst på och jag skäms. Nu vet jag bättre och snart du mä; http://www.naturskyddsforeningen.se/natur-och-miljo/trafik-och-energi/vattenkraft-pa-export/

6 kommentarer:

Sofia sa...

Ah, oj! Vilken blogg du har.. Jag blir så imponerad, det finns någon (!) vars åsikter jag kan känna igen mig i.. Fast jag är ingen bra debattör, varken i skrift eller tal. Jag vill bara påminna dig om, att du gör ett jättejobb. Du sätter tankar på print! Säkert kommer det bara till dig, vad du ska skriva och du tycker nog om att skriva det också. Så du kanske inte tycker det är allt för världen, men det är det! =)

Anonym sa...

Ha ha! Vilken fartfylld diskussion! Ha det gott! Kramar /Novalie -Ditt fan

Anonym sa...

hej söt....länge sen jag lämnade en kommentar här....fy skäms på mig:(

Ville bara tala om att jag har börjat att publicera inlägg med jämna mellanrum om mode kopplat till miljö/hjälparbete mm.....
Kanske inte mycket men det är en bit påväg iaf....

Vet att jag lävade dig att göra ett försök men att jag ville veta lite mer själv först.....kom gärna med förslag...konstruktiv kritik osv.

kramar maja/Leia

Cattis sa...

Miss Lyckad går på vatten! =)

Doghead sa...

ha-ha! morgonen är räddad. jag garva byxan av mig. en jobbar dag sen semester. ha en fin trip!

Anonym sa...

du får komma fram och säga hej på Pride så att Daniel slipper mitt tjat :P