lördag 26 juli 2008

* Ett utdrag ur boken *

Ibland hjälper det jag skrivit mig själv långt efter texten blivit till. Jag vaknade tidigt idag med en odefinierbar känsla av att jag måste ha kontroll på Allt. Då av en händelse hade någon annan i huset lämnat ett ex av min bok i badrummet... Och jag hittade texten som fick igång mig idag.
Det är ju Fantastiskt!

* Miss Lyckad Definition *

Jag behöver inte definiera vem jag är
Jag behöver bara vara
Jag kanske inte ens är
Jag har inget projekt på gång
Jag har inget fördelaktigt utseende
Jag har ingen social kompetens
Jag har absolut inga ambitioner
Förutom att vara
Det jag är
Idag
En kropp som andas
Utan föräldrar
Utan framtid
En som är
Nu
Jag har inte glömt något
Allt och alla ryms i mina hjärtslag
Jag ger av mig
Jag ger mig av
Jag klättrar det högsta trädet ute på ängen
Nedanför varningar
Ovanför möjligheter
Känns det ensamt
Inte ett dugg
Det myllrar av liv här uppe
Mina fötter tar spjärn mot utstuckna ögon
Händerna förlitar sig på musikaliska mästerstycken
Jag tittar fram mellan lövverk av högburna huvuden
Vinkar till myllret nedanför
Alla på marken är rädda för att jag ska falla
Jag är rädd för jag vet att jag inte kommer att falla
Tittar uppåt
En hand av mod tar ett stadigt grepp
Det är min egen hand
Jag häver mig upp och pustar ut på en gren av kärlek

Tack Miss LYckad.
- Varsågod vännen.

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du undrade vad som finns i Örebro för mig, jag är uppväxt i närheten av Örebro så i princip hela min familj bor där.

Som vanligt så skriver du fantastiskt. Fortsätt så! :)

Anonym sa...

Jag har inte haft någon ork till att skriva, men nu är jag tillbaka! Hoppas du mår bra!Kramar

Anonym sa...

Pussåkram hela dan! :)

Anonym sa...

tack för dina kommentarer, kul att du kikar in hos mig ibland..
har inte varit aktiv och uppdaterat så mkt nu på sista tiden, har ingen ork..
Jobbet tar det mesta av min krafter, och det lilla som blir över måste gå till att hålla mig "frisk", så jag slipper min ångest.

Hoppas allt är bra med dig.
Du är ett enormt stöd för mig <3

KRam malin

Anonym sa...

ser fram emot att läsa din nya bok! kom med en titelidé till Daniel - Miss Nöjd ;P

Anonym sa...

Vad gör man när allt rasar och allt inte verkar ha något slut?