onsdag 2 juli 2008

* Sharkwater *

Jag vet att det är jobbigt. Att det kan kännas hopplöst. Att det är lätt att tänka, Äh vad spelar det för roll om jag... Det är smärtsamt att Öppna ögonen. Det är det, men vad har vi för alternativ. Förtsätter vi förstöra jorden med utsläpp, transporter och slakten av djur och natur så kommer dina barnbarn, ja allas våra barnbarn, med största sannolikhet leva i en helt annan värld än vi. Om växthuseffekten fortsätter och smälter polernas is... då ligger det mesta av lilla Sverige under vatten. Vart ska barnbarnen ta vägen? Här är en film dokumentär som vunnit oändligt många priser och är ett bra uppvknande för själen, för insikten, förhoppningsvis för att Du ska agera;




Jag är säker på att Jag skulle Älska Dig. Fast Nu är det oviktigt, vi måste älska vår planet mest, och Rädda den från oss Själva. Varje dag du inte gör allt du kan, BIDRAR du till vår egen Död.

/ Miss Lyckad -Ger allt! -

5 kommentarer:

Anonym sa...

ska absolut se till att lägga in ett sådant inlägg....dock blir det senare i veckan...vill ha lite bättre koll först....ingen mening annars:)
Och nu mår jag dålig och har dåligt samvete....äter bara lax, makrill och tonfisk....iofs inte ofta och kollar alltid var den kommer ifrån men ändå...

kramar

Marieiskogen sa...

Jag håller på hajarna...
Vild och vacker?
Otroliga bilder. Hur många tankar är det inte som passerar i min hjärna när jag läser detta inlägg och ser filmen.
Hälsa träden, ha en underbar dag// M

Anonym sa...

svar: söta E är i dethär fallet en tjej, dock väldans söt! haha! Men det blir så mycket roligare om man har en jobbarkompis som man triv tillsammans med!

Anette sa...

ja du, människan är en konstig varelse!
Jag har ett tips på en sida där man kan köpa ekologiskt odlad frukt/grönsaker/pasta-ris-gryn/nötkött/ägg/mm mm

www.mossagarden.se

Jag har handlat därifrån och det är superbra kvalitet på allt! Sen känns det skönt i hjärtat (och magen ) när man äter det oxå.
kram världen
anette

Anonym sa...

Tyvärr har jag inte själv läst din bok men om det finns någon som läser din blogg som också har läst boken så kanske dom skulle vara intresserade av att skriva. :)