måndag 1 september 2008

* Nu är myströjan här *

Jag kände henne idag. Jag kände henne smeka mitt hår, frysa mina händer och bita mig leksamt i kinderna. Jag sprang lömskt och gömde mig ifrån henne en stund på ett café. - En kaffe att ta med tack. Mjölk... Nej!
Jag tittade ut genom glasrutan, genom människorna som alla är på väg, genom Stockholms fasader, där är hon tänkte jag. Här är hon kände jag.

Imorgon blir jag vän med henne för imorgon tar jag med en allierad; myströjan, den riktigt härligt burriga.


Imorgon säger jag välkommen.



/ Miss Lyckad -Längtar efter att träden målar-

9 kommentarer:

Vida sa...

Jättehärligt inlägg och vilken underbar bild. Vill bara klättra upp i ett av träden och dingla med benen och bara insupa alla färger.

/Vida

Maria Yvell sa...

Härligt! Som jag har längtat efter hösten! Den vackraste och årstiden som får mig att känna hur jag växer!

Frida sa...

Vilket mysigt inlägg!! Och att mysa omkring i en myströja är ju riktigt mysigt ;)

Kram

Anette sa...

men visst är det väl skönt med höst?
man får burra in sig i myströjan eller vad man nu vill och bara vara inne...med en bra bok t ex ;)
och luften är sådär härligt höstfrasig

kram

Anonym sa...

Så himla mysigt inlägg :)

Har du kikat in min nya blogg btw?? :) Kände det var dags för en nystart, på allt! så då måste ju även bloggen få sig en makeover ;)

Hoppas allt är bra med dig.
Vi får höras då jag kommer hem från Bullen :)

Kram Malin

Doghead sa...

glad höst! min diktbok kommer blåsa fram på en löv närsomhelst och om man vill va med så kan man paxa sitt exemplar på kingink.

Cattis sa...

Har nominerat din blogg till favorit, btw...

Anonym sa...

älskar verkligen hösten, stickade tröjor, långa halsdukar, varmt te och en bok när man kommer hem :)!

Anonym sa...

skönt, varmt och underbar bild :) ha en fin morgondag!