tisdag 23 september 2008

* Älskad. Vilket vackert ord. *



Jag sökte på Wikipedia efter innebörden av att vara Älskad.
Här är resultatet; "Det finns ingen sida vars titel överensstämmer med sökordet."
Jag fortsatte med Google och de tre första sökresultaten är följande; 1. Älskad, saknad - Bokus bokhandel 2. Älskad kossa funkar på duk Film - Recensioner Film Nöjesliv ... 3. Älskad av konsumenter – hatad av operatörer

Eh... jag vet inte... eh, kanske inte riktigt vad jag hade i tankarna... mer åt... Kahlil Gibran stuket. (Han har skrivit en bok som heter Profeten. Har du inte läst den... Gör Det, Men MIN BOK FÖRST ;).
Anyways, jag tittade på datorn och sa "Kan det vara så att böckerna i bokhyllan, dom där gamla dammiga böckerna, kan ge mig mer än du, heliga framtidsmaskin?" Jag plockade fram och dammade av en ärvd synonym ordbok från slutet på 40-talet. K L M P Q U V Å ah, Ä ä ä ä där ÄLSKAD

*Dyrbar
*Dyrkad
*Välkommen
*Sedd
*Uppskattad
*Avhållen
*Hjärtanskär...

Fyll på min lista. Vad innebär det för Dig att var Älskad?

/ Miss Lyckad - Bokstaverar dakslÄ för en bak och fram gängad -

6 kommentarer:

Anonym sa...

För mig så innebär att vara älskad att ge och få respekt, att alltid vilja göra det bästa för den andra personen tex göra små saker bara för att få se den personen le.

Som vanligt värmer dina inlägg. Kram!

Vida sa...

*Värdefull
*Omtyckt
*Ovärderlig

Anonym sa...

för mig innebär det att jag känner mig trygg, stark och värdefull.

Anonym sa...

Mindfucking. Att inte behöva bevisa något. Känslan av självklarhet. Känslan av att komma hem.

M sa...

Åh!
Älskad kan betyda accepterad. Att bli accepterad för den man är utan värdering.
Älskad totalt är kanske att bli sedd rakt igenom och därmed fullständigt välkommen.
Det är så fint när människor verkligen möter varandra. Det är det vackraste vi har.
Du är fin du fröken. :)

Anonym sa...

omfamnad är kärlek för mig...varmt och innerligt..omfamnad, omsluten av värme.. varm och innerlig..trygg lugn harmoni...i en omfamning...

Omfamnar dig! :)