fredag 15 augusti 2008

* Stockholms Kulturfestival *



Lördags Tips;

Tillsammans av Lukas Moodysson


Utomhus Bio. Popcorn :)
Stockholm Filmfestival
Musiken, människorna, ja, varje liten detalj doftar svenskt 1970-tal. Lukas Moodysson fyller sitt kollektiv med flera av de bästa svenska skådespelarna; Mikael Nyqvist, Cecilia Frode, Olle Sarri, Ola Rapace och Shanti Roney. I kollektiv fyllt av linskok, matlag, öppna förhållanden och missunnsamma grannar, flyttar Lena med sina barn efter att de rymt från den våldsamme och alkoholiserade Rolf.
Scen / Scene: Drakenbergsparken/Tantolunden 21:00
Tema / Theme: Film

Ta med mysstolar, varma kläder och Njut!




/ Miss Lyckad -Älskar att vara Tillsammans -

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det är förstås sant. Kanske jag en dag blir miss lyckad och inte misslyckad. Kramar till dig!

Linnea sa...

Spindeln är en vän och inte ett hem, lyckligtvis! Packat har jag gjort för att jag under sommaren bor i mitt sommarhus, så det blev till att packa upp allt nu när sommaren är över.

Allt känns underbart idag, men det vet ju säkert du att måendet kan variera kraftigt från minut till minut. Hur är det med dig då?

Kram

Jessica sa...

Modysson e bra! Vad annat kan jag säga. Blev fast för honom redan i Fucking Åmål. Han har en så jordnära stil.Det hans filmer handlar om finns ju på riktigt.
Stora varma jättekramen

ps. tror inte de är tjuvfiskade, hoppas inte det

Anonym sa...

vid sådana här tillfällen önskar jag att jag bodde i Sthlm.. men men, i framtiden så :)!

Anonym sa...

förresten, träffades vi på Priden och i så fall - var?

Linnea sa...

Ja men det måste nog vara så, att eldsjälar poppar upp lite här och var alltså.

Har inte haft någon större energi till att logga den senaste veckan, därför har bloggen var lite torr.

Helgen var i alla fall underbar. Jag umgicks med min underbara Spindel.

*Save the world, with or without peace*