onsdag 20 augusti 2008

* Jag bor i en strumpa nere vid ån *

Jag älskar vykorten med Fantasymotiv; Enhörningar, vackra vattenfall, varma färger och vackra mystiska "människor". Vet du vilka jag menar?
En värld i fantasin som lockar, lockar, sjunger mitt namn ofta ofta. Förtrollad skog och gyllene stenar. En låst dörr med en flygande nyckel. Jag lever där, hälsa på, det är jag som bor i strumpan nere vid ån. Mina föräldrar bor bredvid i ett talande träd som gillar Ahlgrens Bilar, men är rädd för Bambi. Alla mina nära och kära bor längs med ån där vattnet är renare än renast och badar man i det blir man tidlös. Tiden existerar inte längre för vi alla tvättar oss skinande unga varje morgon. Alla, alla jag älskar.

Var bor du?




/ Miss Lyckad -På tripp i sagornas värld -

6 kommentarer:

Vida sa...

Jag bor i ett charmigt pippihus med ett vackert torn. Inuti tornet har jag inrett en läs- och filosofihörna där jag kan sitta och titta på stjärnorna och sjön som ligger nedanför. I trädgården finns lyktor (som den i Narnia) som tänds och lyser upp i mörkret.

I min värld är alla välkomna, oavsett,ras, kön eller väsen. I skymningen dansar jag med älvorna och sen rider jag på enhörningar och draken från den oändliga historien..

mmmmm... åtminstone i fantasin. Tack för den tankeresan och tack för ett superhärligt inlägg.

Kram från Liv

Linnea sa...

Undra om livets mening är samma för alla eller om det bara är vissa som är födda för att förbättra och förändra, som du och jag?

Det finns så mycket att tänka på här i livet, men du hjälper mig på vägen i miljöhänseendet i alla fall :)

Ha en bra dag (eller kväll kanske är att föredra)!

Anette sa...

Å enhörningar är väl bara så fantastiska!
En av mina bloggvänner har målat en enhörning som jag har frågat om jag får ha som motiv för nästa tatuering.....

kram på dig du härliga människa

Jessica sa...

Hej vännen
Oooohhhh vilka fina bilder.
Jag älskar oxå sagomotiv, det känns så "lyckligt" på nåt vis. Hur jag bor?
Hmmm....bakom lyckans vattenfall som rinner ner i stillhetens sjö.
Jag har älvor omkring mig som bor i gröna små kullar på ängen.
Enhörningarna hälsar mig varje morgon där de går med en älva på ryggen. Allt e stilla, lugnt.
På kvällarna spelar näcken för mig på sin fiol tills jag somnar.

kram

Anonym sa...

Min bostad är belägen under rötterna från en blåklocka. Jag tillhör småfolket. Vi pysslar på dagarna och sjunger eller leker tillsammans på kvällarna. En lycklig opretensiös värld.
Underbart inlägg.
Kram Sandra

Anonym sa...

i ett gammalt slott där det spökar, tavlorna lever och alla möbler är i mörkt trä. det finns ingen elektricitet så man får använda levande ljus. jag sitter uppe i ett av tornen och skriver skriver skriver :)!