tisdag 28 oktober 2008

* Men, det är ju bara du *

Hon såg på mig och helt plötsligt såg jag blänket inifrån, leendet i kinderna, aha-upplevelsen i kroppen. Jag drog efter andan; Shit, nu e d kört. Helvete.

"Men, det är ju du. Du som är Miss Lyckad. Nu fattar jag. Varför är du hemlig? Ah, jag hajjar. Fast, asså, Men, det är ju bara du. Det är ju ingen som vet vem du är. "
"Ja, det är jag och det är inte så bara kära du. Tänk till. Miss Lyckad är inte en person, eller jo det är klart det är jag, men hon står för något större än jag. Hon är du. Och du är Lyckad."
"Det är helt otroligt. Här har jag diskuterat den här boken med dig och sagt allt jag tycker och tänker å så är det du. Det är helt otroligt. Fan, va ball du e."
"Tack. Jag vill att det ska betyda något. Betyda något för dig och alla andra som bryr sig."
"Du, fattar väl att jag måste skriva om det här?! Att jag inte kan hålla det hemligt. Det är dags att bli någon, haha, det är bara det, ha, det kunde jag fan... haha, lilla du liksom, ha."
"Hm. Det kanske är dags? Ge mig en stund att... Nej, jag vill inte. Jag vill ha det som det är. Jag vill..."
"Det är försent. Nu ska Missen komma ut ur kattlådan."



/ Miss Lyckad - Oj, Var det bara jaG -


16 kommentarer:

Anonym sa...

Miss Lyckad!

Jag älskar hela ditt koncept. En dold kändis. Vare sig du är det i "verkligheten" eller inte så har du gjort dig till en här. Du har hjälpt mig otroligt mycket och säkert många andra. Jag tänker mer positiva tankar och jag känner att jag får vara jag. Jag är okej. Det är mycket tack vare dig. Om du avslöjas kan jag få träffa dig då?
Kram Christie
kram

Vida sa...

Fast du är ju aldrig "bara du" utan du är ju en särdeles miss lyckad som ingen annan kan vara.

Din bok ska nog snart slinka ner i min väska. Den står redan på min jag-vill-ha lista...

Lev väl!

Vida

Anonym sa...

åh kommer du att signa din bok då och kommer det en uppföljare du är min totala idol



emy

Linnea sa...

Kära Miss Lyckad! Man blir alltid lika glad av en kommentar från dig. Ätstörningen ska nu tas på allvar, jag ska bli bra, av mig själv.

Självklart har jag läst boken! Den är underbar!! Jag fick faktiskt lite bättre självkänsla av att läsa den :) Men va spännande att du ska säga vem du är!! Vet du hur mycket jag har undrat?? Jippi!!

Varma kramar i höstmörkret

Anonym sa...

Nej, nej, nej!!
Inget blir bättre av att du avslöjar vem du är!

En superhjälte behöver ett hemligt alter ego!!

//Ångskallen

Anonym sa...

Där är ingen som bryr sig om vem du är. Lägg ner ditt tramsande eller ta en medicin som fungerar.

Anonym sa...

ä hallå jävla pulver. Om du inte bryr dig det är det ingen som bryr sig om. Vi är många som älskar Miss Lyckad. Det var inte hon själv som skulle avslöja hallå. Någon annan kom på vem det var. Jag är så trött på folk som du och du vågar inte ens skriva vem du är. fegis. miss lyckad jag hoppas bara att du får som du vill och mår bra av. jag tycker om dig vem du än är.

kram Zilda

Anonym sa...

Om du är trött på anonyma varför är du då här? Finns inget värre än sånna nötter som Miss Lyckad som sprider sin skit om hur andra ska leva. En fegis är vad hon/han är.

Zilda skaffa dig ett liv. Du är själv anonym eller?

Anonym sa...

ä ditt anonyma pucko. Det är inte anonymiteten jag är trött på utan såna som du som går in på en blogg för att skriva dumma saker. Om du inte gillar miss lyckad vad gör du här då? läs blondinbella eller någon som passar din intelligens kapacitet.

miss lyckad jag hoppas att du inte tar åt dig av människor som bara är ute efter att göra andra illa. Du har aldrig skrivit ett ont ord om någon. När man skriver elaka saker tror jag det är för att personen själv mår dåligt eller så är man bara en simpel idiot.


kram Zilda

Anonym sa...

Miss Lyckad har varit inne på varenda modeblogg i detta landet och gjort reklam för sin sura bok. Hur har man tid med sånt, om man nu är "världförbättrare"??

Zilda: Prova apoteket.se. Där finns många olika lavemang du kan testa. Du kan behöva få bort allt skit Miss Lyckad skrivit här. Köp gärna hennes bok. Den fungerar utmärkt som toapapper.

Doghead sa...

det blir fint att se ett namn bakom titeln! Men även om jag har varit en av dem som uttryckligen undrat vem du är så vill jag nu ändå mana dig till att noga tänka över att eventuell "avslöja" dig. DEt går ju inte att göra ogjort liksom.

Grälet: större mysterium är väl att du, anonym, spenderar DIN TID till att sitta och ogga på någons blogg som du tydligen inte gillar. Var idioti en sport skulle du få medalj.

Anonym sa...

är det sant anonym? Sliskigt i så fall. där sjönk miss lyckad i mina ögon.

Anonym sa...

Var i bokhandeln och frågade efter din bok. Den finns ju inte?

Mvh. Mange

Anonym sa...

den som nu utger sig för att vara mig kan lägga av. miss lyckad du har inte sjunkit i mina ögon. när jag är hemma ska jag logga in och skriva en hälsning. doghed jag håller med.


kram Zilda

Anonym sa...

doghed var har DU för liv då? har du inte ett papper som ska kladdas på? skärp dig. desutom är ju kommentarerna från sama person. ingen fan som bryr sig om denna sidan anars. bara du doghed som sitter i knät på miss lyckad och suger tummen.

Anonym sa...

Att bara vara någon är egentligen helt fantastiskt!