torsdag 23 oktober 2008

* Allt det där svarta kan bli vitt *

Ibland när jag tänker tillbaka på mitt liv så finner jag mig att först nu i efterhand verkligen förstå hur jag mådde vid olika tillfällen. Jag antar att ni känner igen er i det. Jag har rest mycket och även bott utomlands. Dom åren jag var "fri" från Sverige var dom lyckligaste hitills i mitt liv. Jag förstår det nu. Jag kom och tänka på det här när jag fick en kommentar av Anette på förra inlägget. Hon ville påminna mig ( Tack fina ) om att njuta av livet också, nu när jag har mycket att stå i.
Vet du va. Jag vet redan nu att det här är en lycklig tid. Jag känner mig stark. Jag känner Mig. Jag trivs med min tillvaro och jag tycker om att le mot förbipasserande. Jag har värme och kärlek till övers för Dig och dina vänner, allt det utan att gå över linjen, utan att göra något på min egen bekostnad. Balansen, ja den är här nu och njuter, ja, det gör jag hela tiden.

Det har inte varit lätt att vara sjuk som jag varit, men Men, jag har lärt mig så otroligt mycket. Om livet. Om mig. Om dig. Vad som är viktigt.
Allt det där svarta kan bli vitt man får bara flytta sig ut ur skuggan och våga få solen i ögonen.


Bli bländad.
Du vet väl om att du är värdefull!



/ Miss Lyckad - Jag är jag och Du är du, det är underbart -

5 kommentarer:

Linnea sa...

Det låter toppen! Lev livet ordentligt nu när du kan, även om det innebär jobb! =P

Kramar till en värdefull

Anonym sa...

så sant! hade en ritual och brände mina gamla dagböcker för ett tag sen. ett sätt att bli av med det förflutna och inte älta det som varit utan istället börja om på nytt :)!

Anonym sa...

Jag blir glad att läsa att du är lycklig min vän! <3
Och jag kan hålla med dig i meningen "När jag lämnade Sverige vad jag som lyckligast"..
så sant, så sant!
Det är underbart!

Kramar Malin

Frida sa...

Ville bara skicka massa höstkramar...
<3

Doghead sa...

du är en stark-känsel-människa. levnadsfull komproMISSElös. det glädjer mig att du e på toppen och har det bra. fortsätt ta för dig, livet är nu!