lördag 1 november 2008

* -Ge mer! säger jag *

Räkna till tio. Andas. Känns det fortfarande likadant?

Dags att skruva upp kärleksratten en aning. Öppna ögonen och vara rädd om den som står bredvid dig. Det du skickar ut brukar universum skicka trefaldigt tillbaka...
Det kan vara en tanke att le med och väva in i vardagen när dagarna rullar mot jul och ännu ett år har sprungit förbi och nästan klippt av luggen på en av bara farten.

Jag tänker inte annat än le åt dig. Vare sig du ler tillbaka eller skriker. Jag tänker hålla om dig och krama dig för att jag vet att vi alla har rätt att bli Älskade. Och du blottar dig, ju mer någon tar till "fula" ord desto större är behovet av kärlek. Ge mer, säger jag.
Jag övar mig i att älska precis som allting är, mig själv, dig, världen. Utan att lägga hämningar, fördomar i min väg.
Jag ser dig och jag hör dig kristallklart, vet att du kommer att se att jag bara vill dig väl. Du kommer se det när du är redo. Du kommer att känna att min kärlek är äkta och den kan du skrika åt, svära och säga dumma saker till, försöka förgöra, men äkta kärlek försvinner inte, förändras inte till något mindre. Den kan bara växa.


Jag väntar. Och jag ler...


/ Miss Lyckad - Stannar gärna i skuggan -


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Vilken snygg blogg. Det är första gången jag tittar in men jag lär komma tilbaka. Fint inlägg. Om alla gav mer kärlek så skulle världen se annorlunda ut.
Trevlig helg, Anette

Anonym sa...

usch vad rörigt och fult. du har inte talang för det estetiska,,, ja inte texten heller. örk va kasst detta var. ta bort

Vida sa...

Alltid något läsvärt men så är det alltid hos dig.

Jag försöker också älska i allt större utsträckning, även om det inte går ibland.. tror att kärlek är en bättre sak att förmedla i världen än ilska, irritation, avundsjuka och missunsamhet.

Ha det gott!

Vida

Anonym sa...

Du skriver så vackert, undrar hur du är som person, är du, din utstrålning, din personlighet lika vacker? Då avundas jag den andra person som kommer få tillbringa tid med dig...Kram

Anonym sa...

som vanligt fina ord från en fin människa <3

saknar dig

kram Malin

Anonym sa...

Hej! Oj så glad jag blev av att se dina ord i min blogg =)
Tänk att ord från vissa personer kan göra ens dag så mkt trevligare =)

Ja, jag är i England för tillfället och jobbar som Aupair till en pojke med autism, ett jobb som ger mig så otroligt mkt!
Jag kommer åka hem över jul och nyår och sen tillbaka hit, på obestämd tid.
Jag trivs så otroligt bra här med min nya familj, att jag inte riktigt ser ngn anledning att fara hem för fort.

Jag vet att du finns, jag vet det.
Och det ger mig kraft och ork att fortsätta kämpa.

Dina ord i bloggen får mig alltid att stanna upp, fundera, och känna lugn. Du hjälper mig, och så många andra människor med att vara den fina människa du är.
Min dröm är att en dag få träffa dig, inte för att "måsta" veta vem du är, mer bara för att få prata. Höra din röst när alla fina och kloka ord sägs, mer bara vara i din närhet. Jag har en känsla av att man blir lugn och harmonisk i din närhet. Har en känsla av att du är en underbar vän.
Och det sista vet jag ju redan att du är, för du är min underbara vän <3

Kramar Malin

Anonym sa...

snygg design förresten! jag har ny bloggadress, men det är fortfarande samma blogg :P

ska försöka ta till mig av ditt budskap, jag försöker verkligen sända ut det jag vill ha tillbaka, men samtidigt så är det ganska svårt när man ständigt snubblar över olika motgångar ..