lördag 8 november 2008

* Ja, vad ska man göra *

Vad gör man när den man litar på visar ett nytt ansikte? När den man trodde man kunde lita på, alltid skulle vara att lita på, trots gräl, trots förändringar.
Vad gör man när hjärtat vrålar att jag skulle tänkt efter före? Att jag inte borde ha litat en sekund på... Men, jag ville tro att det fanns en människa som inte skulle visa mig ryggen. Som inte skulle vara kall så fort stormen drog in över redan sönderslagna hus.
Vad gör man när man inser att det bara var att starta om, slänga sig ut igen?
Det är inte jag som är därute. Redan sökande efter något nytt. Det är du. Som medvetet gör mig illa.

Ja, det gör ont. Ja, jag blöder. Ja, du har lyckats. Grattis.

Så sa hon till mig att det kändes. Precis så. Jag tänker vara vännen som inte har någon rygg att vända. Jag är endast famn. Ge inte upp!


/ Miss Lyckad - har överlevt orkaner -




4 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

Att vara en riktig vän är det mest värdefulla man kan ge till en annan människa. Hjälp den som behöver.

Kärlek.

/ Miss Lyckad

Vida sa...

Klokt.

Vänskap är bland det viktigaste som finns och som man kan dela med sig av.

Liv

Anonym sa...

Vänskap håller för alltid, ända tills vännen blir en ovän.

Anonym sa...

sant, vänskap är otroligt värdefullt men samtidigt så skört.