tisdag 29 april 2008

* Miss Lyckads 100:e inlägg *

Laley frågade var jag hade varit...

Jo, först in på psyk efter psykbrytet efter påsk. Senare på ett slags vilohem i naturen för att stabilisera läget.
There´s no business like showbusiness... och stress är jävligt svårt att undvika. Även politik är ett slags skådespel... eller kanske det högsta spelet som spelas?

Som bipolär ska jag undvika stress. Undvika, undvika, jag ger vika. Jag älskar mitt jobb... när jag har ett ;). Jag älskar förberedelserna, jag älskar pulsen. Ska jag behöva ge upp det för att jag HAR en sjukdom. Jag är inte bipolär, jag har bipolär.

Jag ÄR Miss Lyckad!

Tankar för dagen:

'I mörkrets kärna finns ett ljus som den får se som orkar vänta'


TACK för alla kommentarer, ER MÄNSKLIGA VÄRME, Ge Mig MER :)!


/ Miss Lyckad - I eat Hard Candy for breakfast -

13 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag tycker inte att du ska sluta med ditt jobb. Men, du kanske är tvungen att hitta ett sätt att skynda långsamt. Nu vet jag inte vad ditt yrke är. Politiker? Skådespelare? Artist? Författare. I vilket fall så är de alla stressiga jobb på sitt sätt med en inriktning på prestation.

Jag har också diagnosen bipolär och har gått ner till att jobba 75%. Det fungerar väldigt bra för mig. Om du har legat inne i en månad så har du ingen lätt sjukdom. Ta hand om dig.

Elisabeth

Anonym sa...

Asa snygg framsida på din bok. Var kan jag skaffa den?

Frida sa...

Gu' vad härligt att du är tillbaka. Man märker hur mke man saknat dig när man läser vad du skriver!! Du är BRA!!!

EN sista hälsning innan lilla jag åker iväg en vecka. Ha d! Och lycka till med boken nu!

Massa kramar

Anonym sa...

Håller med Frida, man märker hur saknad du varit när man nu läser ngt som du skrivit! :)
Ser fram emot många fler inlägg av dig.

Hoppas verkligen att vi kan träffas ngn dag, vi skulle ha så mkt att prata om.

Sköt om dig.
Kram Malin

Miss Lyckad sa...

Ha Ha!

Jag skrev precis till dig Malin, samtidigt som du skrev til mig. Connection Girl!!!

/ Miss Lyckad - Got Love for All -

Anonym sa...

Vem är du? Säg vem du är.
Kram: Nyfiken

Anonym sa...

Hej och välkommen tillbaks, du är precis så bra som du säger! Go girl go..ta dem med storm!
Ska bli intressant att läsa det du skriver i din nya bok...för du gör, gör du bra!

Anonym sa...

Miss Lyckad.
Skitbra namn. Jag skratta på mig när jag fattade grejen. Jag håller med Di go girl go.

Anonym sa...

Åh du är tillbaka, fan vad glad jag är att se dig! Jag hoppas att du mår bättre och känner dig stabilare nu? Med förnyad styrka kanske? Ibland tycker jag att det känns som om att man behöver ett breakdown för att kunna hålla sig ovanför ytan igen.

Välkommen tillbaka, du har varit saknad!

Kramar
Z

Anonym sa...

det är inte lätt med psykiska sjukdomar....men det går!!!

Lycka till hur du nu än gör med jobb, blogg osv.

kramar

Anonym sa...

ja, jag njuter av varje liten stund med min A, utan honom vet jag inte hur det skulle gå...

hmm...för att vara kreativ eller en konstnärlig själ verkar det som att man måste stå ut med sina psykiska besvär...

kramar igen

Anonym sa...

Kul att du är tillbaks
Nu är väl boken snart ute?

Anonym sa...

Ja inte vet jag hur det är
att vara bipolär
Men jag tror att det är än värre
att alltid känna smärre