tisdag 17 juni 2008

* No man´s woman *

Jag träffade en vän till mig härom dagen. Vi satt och pratade om olika saker vi ville göra tillsammans och vi skulle försöka hitta datum då vi båda kunde. Efter många om och med hittade vi Äntligen gemensamma datum, Då säger hon plötsligt att hon bara ska kolla med sin kille först... sen kan vi spika våra äventyr. Våra äventyr som är på dagtid när hon har semester och han jobbar...
Jag kan inte låta bli att bli irriterad över att tjejer ofta hamnar just där; Ska bara kolla med... Inte fan ringer hennes kille till henne först, no No, innan han bestämmer något med sina vänner.

Men den här låten är bara liten pik till henne och Alla kvinnor som gör så, egentligen är den Dedikerad till en av mina Läsare vars kommentarer jag inte publicerar om dom är personliga. Jag hoppas den här låten inspirerar dig som den gjort mig.



Vi har Alla ett Förflutet. Och Vi kan Alla Resa oss med Bravur ur askan.

Stora känslokramar.

/ Miss Lyckad -I shall Die while trying to save the world -

9 kommentarer:

fideli sa...

Ja det är sant, vi kan alla resa oss, antingen helt på egen hand eller med hjälp av medmänniskor som stöttar och ställer upp med sin tid och med vänliga ord. Det tar bara lite olika lång tid.
Jag har heller aldrig förstått kvinnor/tjejer som först måste kolla med sin kille/man innan de bestämmer över sin fritid. Trodde den tiden var förbi när kvinnan var mannens egendom. Men å andra sidan, det är ju inte alltför länge sedan våldtäkt räknades som ett egendomsbrott mot mannen!

Allt gott /Fideli

Anonym sa...

Jag håller med dig. Men det är inte bara så i heteroförhållanden utan även i homorelationer. Det är fel. Man ska inte behöva få "lov" att umgås med sina vänner bara för att man har en kärlek i sitt liv. Man måste utvecklas som människa trots att man har partner. Dra din vänn i öronen och säg åt henne att skämmas :)

Anonym sa...

Bra inlägg. Det är viktigt att behålla sin egen person i ett förhållande. Låten var också bra.

Anonym sa...

Mmm, det är riktigt sorgligt att vissa beter sig så. Så oerhört inlärt beteende hos kvinnor generellt.

Lallis sa...

Jag trillade in här hos dig som av en slump.
Jag älskar slumpar, för de tar oss ofta till oväntade men rolga och intressanta och ibland underbara ställen:)
Och det du skriver , vill jag gärna skriva under på.
För jag tycker precis likadant!
*ler*
Kommer säkerligen att kika in till dig flera gånger.
Kram Lallis

Anonym sa...

Som vanligt så har du slagit huvudet på spiken med dagens inlägg. :)

Angående flytt, jag har flyttat många gånger i mitt liv och jag tror alltid att jag kommer trivas bättre på nästa ställe. Att det är en chans till nystart men det slutar alltid med att jag sitter fast i samma gamla spår igen.

Det är nog som min mamma säger, "var du än flyttar så kommer du alltid att bo med dig själv."

Kram!

Anonym sa...

ah! om du bara visste hur många gånger jag har stört mig på exakt samma sak.

många tjejer verkar bli små osjälvständiga mähän så fort de ger sig in i ett förhållande och i värsta fall så utvecklas det mer som ett förälder/barn-förhållande.

nej, sånt där borde vara förbjudet och tjejer borde lära sig att bli mer självständiga.

M sa...

Åh, ibland är du så fantastiskt inspirerande. Tack! Jag känner exakt så också. :)

Anonym sa...

I´m strong......alone....yeahhh....
//Tezz