tisdag 10 juni 2008

* Miss Lyckad - Äh, jag går och Fiskar -

Jo. Jag har lugnat ner mig nu efter mitt utbrott här på bloggen. Jag blir ledsen över att folk (läs; Männen som skrev mailen ;) inte bara kan sitta ner och komma med genomtänkt kritik. Jag tycker att många saker nu för tiden är hastverk. Allt ska gå så snabbt, ut med det bara. Genvägar... och då blir det väl ord som Fitta som kommer ut... Ha ha! Ska jag säga som använder det i en hel bok... inte hastverket utan ordet, Ha!... Oops!

Nu släpper vi det. I´ll deal with it. Jo, på stan i Stockholm är det fullt med dundrande lastbilsflak knökade med glada, skrikandes studenter. Idag är det deras dag, något tar slut och något annat tar vid. Det är hela livet i ett nötskal. Och på tal om det så är det också Gisan Dahlströms dag idag. För henne börjar en ny era. En era som Poet! Hon har precis kommit ut med boken "Ett ljus i mitt hjärtas mörker". Den kom i min brevlåda idag. Gisan är som jag, Bipolär, så för mig känns bara titeln lite extra i hjärtat.

Hörrni, idag har jag freestylat hela inlägget. Låtit det ena leda till det andra. Det kändes bra. Jag mår bra. Jag hoppas att Du också Gör det.


Bjud på ett leende.
Tappa andan Kram Till Dig!




/ Miss Lyckad -Jag är en sån som bryr sig! -




12 kommentarer:

Gisan sa...

Tack snälla du för uppmärksamheten kring mig och min bok!!! KRamar...

Anonym sa...

Boken ser intressan ut, är et "gisan" som skrivit den?

Gunilla sa...

Hoppaså att du finns med på den riktiga listan och avslöjar dig....
Kram från Änglamor

Anonym sa...

Tjena Miss L!
Freesyle funkar bra:)! Ska leta rätt på Gisans bok.
Ha det bra bakom metspöt...
kramar från Tezz

Anonym sa...

nej va intressant! allt bra med dig annars? kram J

Anonym sa...

Hej Miss L ! Tack för besöket hos mig och peppande ord angående den kommande skivan:) Du har rätt, min bok kommer snart den också:)
Jag ska köpa din bok !
Gisans bok har jag redan läst med stor behållning.
Ha det gott !
Kram Nalle
_______________________________
www.nallesfoto.blogg.se
www.nallewikblad.dinstudio.se

Anonym sa...

Någon gång så kommer jag nog hitta tillbaka till min kreativitet, hoppas jag.

Får jag ställa dig en personlig fråga?

Kram!

Sarah sa...

Ibland ska man bara låta det rinna av en. Lättare sagt än gjort men rätt bra om man kan.

Sarah sa...

Ibland ska man bara låta det rinna av en. Lättare sagt än gjort men bra om man kan.

Anonym sa...

Hur det för dig när du är manisk respektiva deprimerad? Jag blir mer och mer orolig för att jag ska ha bipolär eftersom jag har mina "perioder" och då du är den enda som har bipolär så blev det dig jag "trakasserade"..

Kram!

Anonym sa...

Kul att du hittade den iallafall!
Nä jag har inte läst din bok, men kanske borde?

Miss Lyckad sa...

FJÄRILEN!

Jo, jag går i en grupp där jag träffar andra bipolära och ingen har samma berättelser, symtom...
Därför tänkte jag att det är nog bättre för dig att läsa på den här sidan;

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=28685

Den tycker jag är rätt bra. Det är så många olika grader och varianter av bipoläritet. En del svänger veckovis, en del årsvis, en del går bara neråt, en del uppåt.
Har du tagit upp den funderingen med din psykolog? Det brukar ta ganska lång tid innan diagnosen kan sättas då man ska utesluta ADHD och Bordeline först. Dom är i samma kategori av svängnings"sjukdomar".

Undrar du något mer så fråga på!

Hoppas att idag är en riktigt bra dag.

Kram

/ Miss Lyckad