måndag 1 december 2008

* Jul, Jul, åh va kul *

Nä men ser man på. Redan Första Advent. Tjohoooo va det gick undan. Oj, där står en gran. Redan färdig firrad med ljus å blink å allt. Titta! Folk på Åhléns har redan börjat inhandla julklappisar. Jag kommer inte ihåg om jag firat påsk än. Det går så fort och musten har tappat kolsyran en aning för jag glömde vrida åt korken... på förra årets alltså. Numera är det fiiiint att spara. Årgångsmust. Blir bara godare och godare ju äldre den blir. Det sa mamma till mig innan hon gick och dog.

Hur firar du jul? Firar du jul? Vad handlar julen om för dig?


Jag måste begrunna. Redan första Advent... åsså var det redan igår.


/ Miss Lyckad - Tappat tiden i asfalten -

4 kommentarer:

Anette sa...

Julen...hysterisk.....men så kommer då stunden när vi ("min" kör) går in i kyrkan på julaftonsnatten för att sjunga på midnattsmässan.
DET är jul för mig.
Rofyllt, stilla och skönt, många sömniga barnögon i bänkarna.
En lugn avslutning på den hysteriska julaftonen och en perfekt början på det som jag kallar för julen.

kram på dig
du ovanligt Lyckade Miss

Anonym sa...

Har den verkligen börjat!?

Anonym sa...

för mig handlar julen om gemenskap. kärlek. inte jultomtar och paket, det blir lätt sån hysteri.

Doghead sa...

Jul är ett återkommande spöke och de senaste åren har jag försökt att göra den mindre i mitt liv. Måttlighet tycker jag är ett shysst snöre att rätta sig efter i jultid och det för att köpmanin är fruktansvärt avtändande.
Har inte lyckats i den utsträckning jag önskat men det har blivit bätter. lite sans finns.

Julen för mig är mat och uppleva tomte och paket grejen genom min dotters ögon.