torsdag 4 december 2008

* Svensk Poet 2008 *

Snart kommer Svensk Poet 2008 ut. Massa spännande namn. Är det någon av Er som medverkar i boken? Jag hade glömt att ge King ink Förlag mina texter och kom in med dom sista dagen innan den skickades till tryck, phu! Ett Stort kreativt kaos råder i min skalle. Hoppas jag inte glömt något annat... eller någon annan...

Boktips alltså!


Svensk poet 2008 är den tredje samlingen med kända och okända svenska poeter. Vår ambition har varit, och är fortfarande, att ge ut okända poetiska röster tillsammans med de mer etablerade diktarna. Vi fortsätter att hylla poesin och finner ständigt nya röster och dikter som målar upp oupptäckta landskap för oss. Årets tema för Svensk poet är musik! Det finns en naturligt koppling mellan poesi och musik tycker vi och därför tog vi kontakt med några olika musiker och hörde efter hur de upplever poesin och texternas betydelse för deras musik.Några av de medverkande i årets upplaga är: Cornelia Dahlgren, Miss Lyckad, Sophia Somajo, Sara Forslund och Marcus Birro.

Aye, Poesiera Mera!


/ Miss Lyckad - Ty livet är blott en dag... eller nåt -

6 kommentarer:

Vida sa...

Spännande bok.. tur att du fick in dina dikter. Sträckläste din bok häromkvällen. Den är bra och supersnygg layout och bilder. Du som gjort dem? Kan förstå vad du menade med dikterna i början men jag tänkte mest på hur modig och utlämnande du är. Bloggblomma till dig för det.

Ha en magisk torsdagkväll och låt orden flöda via tangentbord och penna...

/Vida

Anonym sa...

Önskar jag varit med i boken...men inte i år heller..MEN nästa år..då jädrar..ska jag vara med..då har jag nya förutsättningar...och nya mål..bilder och dikter blir till bok..YES!..

Spännande att få läsa lite nytt av dig...igen...väntar med spänning..blir min julklapp i år igen..helt klart..Varm kram till dig!

Anonym sa...

Ett leende spred sig på mina läppar när jag loggade in och såg ett avtryck från dig i bloggen =)
Har saknat dig <3

Livet flyter på här, ska fara hem till Sverige om 2veckor för att fira jul och nyår där.
Stannar där i 15dagar,sen blir de resa tillbaka hit igen :)
Trivs verkligen riktigt bra,och ser ingen anledning att stanna i Sverige längre än nödvändigt.

Kan fortfarande inte släppa min önskan att få träffa dig och prata med dig..
och samtidigt vill jag inte veta vem du är, jag vet att du vill vara "hemlig".
Men tanken att få sitta och prata med dig över en kopp kaffe.. det är stort! och det skulle ge mig så mkt.

Men,men,nog om det. Jag hoppas allt är bra med dig,och att du inte stressar bort ditt liv.
Livet är för underbart för att man ska förstöra allt med stress <3

Kramar Malin

Doghead sa...

Hej Missen!

Jag är med i samlingen med 2 dikter! Syns där! :)

Gunilla sa...

Jag fick aldrig tummarna loss att skicka in någon dikt till årets bok. Det känns som om det är för mycket som rör sig i lilla huvudet ibland och så blir inget gjort...

Julkram från Gunilla
(änglamor)

Marcus H Nilsson sa...

jag lyckades få in en dikt, en riktigt smutsig tom.
hörde från farsan att jag fått ett "tjockt brev från... kingpin?" och jag antar att det är boken.
men jag hade bara tänkt att ha den för att visa mina kollegor på tidskriften samt snygga tjejer jag vill ligga med på efterfester.

jag gillar det du skriver miss lyckad.

marcus h nilsson