onsdag 10 december 2008

* Sjunger jag så illa? sa hon *

Barn. Är det många av er som har barn?
Jag är hemma hos en vän just nu. Alla står och tittar på det lilla barnet som försöker sova.
Hon skriker... Inte undra på när hon har fem huvuden 30 cm ifrån sitt ansikte och Alla sjunger falskt. Den sista halvtimman har "bo bo bo" och "dodi dodi doooo" styrt konversationen. Tänk vad lätt det är att kommunicera. Jag förstår ju att "bobob bo bi do" betyder; Hej lilla bebis passa på att njuta av att vara fullständigt älskad och av att alla accepterar dig precis som du är och när du gör spontana saker som att göra sönder något så tycker alla att du är jättesöt.

Barn. Håll barnasinnet öppet och se på andra med öppenhet och kärlek. Då blir det enklare att förstå varandra och kommunicera... eller nåt ;)

Kram på Er!


/ Miss Lyckad - när trollmor har lagt sina elva små... -

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänka på vad andra tycker om en... Alla tänker men vem bryr sig egentligen.
För att uppnå något så måste dessvärre egoismen läggas som fokus. Tänk på dig själv och än mindre på vad andra tycker om dig, men behåll kärleken, till de som står dig nära...

Anonym sa...

Saknar dina tassavtryck hos mig. (L)

Hoppas allt är bra med dig,
länge sen du skrev ngt nu.

Nu är de bara timmar kvar tills ja e i Sverige igen.
Som tur är endast i 17 dagar =)

Kramar i massor
Malin

Anonym sa...

här händer det grejor

Anonym sa...

bobob bodido dido betyder; jag hoppas du haft en fin höst trots det trista vädret och det deppiga mörkret. Jag har sparkat liv i min blogg igen, eller jag gör mitt bästa iaf. God Jul vännen. Min lillasyster ska få ett ex av din bok i artonårspresent om några veckor :)

<3

Anonym sa...

Hej!
Vill bara önska dig en God Jul!