torsdag 6 december 2007

* Jag vill döda henne *

Jag vill döda henne
Hon har jobbat här i tusen år
Tusen år av att vara tillags
Alla älskar henne
Killarna flockas
Hon är en riktig solstråle
Jag vill ta stenen i min ficka
Kasta kasta hårt hårt
in i den där leende munnen
Ihålig är vad hon är
Ihålig
Det finns ingen botten
Hon är så genomskinlig
Alla älskar henne
Jag vill visa hålet
Tvinga henne att fylla det med något
Jag hör hennes knappt hörbara suckar
Jag känner det gälla i rösten
Varför exploderar hon aldrig?
Det finns så många stjärnor
Det gäller att nå ut
Du borde le oftare
Du är så söt när du ler
Och annars?
Och annars?
Jag vill döda henne
Men jag tror på kärlek
Jag tror på kärlek
Jag kramar bara stenen
Hårt hårt kramar jag den i min hand
Vi har så mycket gemensamt
Vi vaknar till samma sol
Varje kväll
Lovar jag mig själv
Att se till att hon dör

Inga kommentarer: